Raadplaatjes (eerste ronde)

Oké newbies!!!

bruce-buffer-its-time.gif

Beste EA,

Als volgt: uiteraard Google.

Ten eerste, ik was nog geen forum lid en moest het doen met het ''kleine'' plaatje waar de misdeelden het mee moeten doen. Hoe dan ook; twee militaire jets, één-motorig, erg laag (2m ?) naar beneden wijzende stabilo's, uitbouw (?) rond de staartwortel. Berg: dat is niet Fuji: Japan valt af. Flora: da's niet Afrika, valt af. Is niet de Himalaya: Afghanistan, Pakistan India, Bhutan, Nepal, China; vallen af. Wellicht Beieren ? (Zugspitze ?) of de Rockies ? Maar: Zuid Amerika totaal vergeten, hoewel ik net twee boeken van Isabel Allende had gelezen (wat een Ellende, daar).

Back on topic: zoals vaak bij Googelen, in mijn geval, documenteer ik niet elke stap en kom dan op een goed antwoord maar tot mijn zeer grote spijt zonder te weten hoe dan precies ging. Dat kan soms heel nadelig uitpakken, want veel info gaat dan verloren voor verder te zetten stappen. En ik wis vaak mijn ''History'', moet ik laten.

Hier: trefwoorden airshow, military, low-pass, single engine, aerobatic. En dan ''Afbeeldingen'' kijken. Ik kwam dus evenals de twee andere forumleden ook op Hawk en Dornier. Maar die single engine. Probleem was voor mij wel die dubbele inlaat voor de motor, ik verwachtte een enkele.
Uiteindelijk dit (maar hoe, inderdaad): daar stond ''Dassault Dornier'' aan het begin en o.a. ''Pampa'', dat laatste zei me niets maar toevallig stootte ik de muis aan en scroll-de ik door naar hoofdstuk 4 .
Dit plaatje. YES !!!!!! (dus copyright die site)
Dat was dus geen ''uitbouw'' aan de staart maar, denk ik, de optische vertekening.

En toen werd ik lid,1739267325788.webp
van Airwork.
Na jááááren te hebben meegekeken. Het antwoord op de raadplaat was mijn eerste bijdrage ooit.

Ik loop het risico dat het meteen herkend wordt. Maar ik ben dan ook maar een Rookie.

Hangt een beetje af van de leeftijd van de forum-genoten, oude knarren maken een kans !

Het is de liefde van mijn leven, en ook nog eens 7 jaar jonger dan ik. Heerlijk. Helaas hadden we maar 7 jaar een hechte relatie. Jaren later kwamen we elkaar nog wel eens tegen en was alles weer als vanouds ! We gingen ieder ons eigen weg, en houden nog steeds van elkaar. Het is meer dan vriendschap.

Noem de 4 clues, en je wint !

Tip: het gaat niet om de motor, maar die mag je ook raden.

Bijlagen

• 1739283120860.webp
    1739283120860.webp
    25,7 KB · Weergaven: 9
EA je bent dus een oude knar !

En je hebt ''the floor''

Hoewel, ''zag'' je het gewoon, of moest je de clues herkennen ?
Luchthapper achterdeur, Luchthapper Dart, , Uitlaat Dart. Raampjesrij.
''Vriendschap''

Ik was over-eager !

Laatst bewerkt:
Shut the front door, het gaat wel erg hard nu!
Technically een Lockheed P2V-7
iu

Toen ik 135 vloog op de Citation zag ik ‘m ergens in Idaho of Montana naast ons op de ramp staan.
Aardige man van in de 60 met Hawaï shirt, slippers en half brilletje was een van de CA’s liet me de cockpit zien.
Super chill.

Terug
Bovenaan