Raadplaatjes (eerste ronde)

Vliegtuig type is correct, motor niet.
TAE-125-01
Verhaal erachter, privé eigenaar vertrok van mijn thuisveld, na rotatie ging de rechter bagage deur in de neus open.
Schrok hij zo van dat hij op lage hoogte een steile bocht naar rechts heeft gedaan om een verkort en verlaagd circuit te vliegen.
Niet zo’n zuivere bocht ook, een sporttas en een aantal flessen motorolie zijn eruit gevallen en door de prop.
Had gewoon netjes uit kunnen klimmen, voor de zekerheid linkerhand circuit en geland zonder drama.
De deurtjes van de nose locker hadden hele sterke scharnieren en zitten niet in de propeller arc.

iu


Anyway the floor is yours.
 
Robin DR-300?
Negatory Red Leader.
Zelfde jaar zelfde type, mooi plaatje…of het helpt…?

IMG_4763.webp

Zoals zoveel is het model begonnen met 85PK en gegroeid naar 200PK.
Stick zoals het hoort in een sport kistje.
Takeoff en landing vereist wat finess met dat hele kleine roertje. Goed IFR platform zou het ook niet zijn maar als VFR reiskistje met 160+ rondscheuren zou erg leuk zijn.
Gear up low pass zou ook standaard in de pre-landing checklist moeten staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan