Profcheck en Afrika

RunningRabbit

New member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende profchecks. Sinds een paar maanden vlieg ik in Afrika. Ik heb een (avontuurlijke) baan op de Let 410 Turboprop met uitzicht om binnen een half jaar op de Saab 340 terecht te komen. Maar nu eerst met de Typerating bezig voor de Let. Zit nu met 7 uur op de helft van de training op de kist zelf maar nu komt het aankomende probleem:

In Augustus verloopt mijn Nederlandse CPL brevet. Aangezien ik die niet wil kwijt raken, hoe kan ik deze het beste vernieuwen? Ik maak nu uren op een Turboprop, welliswaar training en ik heb een 40 tal uren gemaakt op een Cessna 206 (SEP). Ben ook bezig om een gelijkstelling te krijgen voor een brevet in Ghana, aangezien ik van de zon geniet in Accra!

Mijn vraag is dus, hoe verleng ik mijn brevet? Volstaat een profcheck in Ghana door een Ghanese instructeur? Oftewel mn checkride voor de Typerating? of moet ik perce terug naar Nederland om een uurtje te vliegen in een ME kist of op de simulator? Hopelijk weet iemand antwoord op deze, best unieke situatie! Alvast bedankt!

RR
 
Ik denk dat je terug moet naar NL en daar een uurtje gaan vliegen. Of de RLD bellen waar ze een examinator erkennen in Afrika. 8 jaar geleden hadden ze er eentje in Zimbabwe dus mischien is er ook wel eentje in de buurt van Ghana.
 
Een aantal jaren geleden was het voldoende als je een copy van je trainingsrecord opstuurde, een copy van de AOC van de airline waar je voor vliegt en je logboek. Weet niet of dat nu nog kan. Misschien even de RLD (of wat de nieuwe naam er voor is) even via de skype raadplegen?

ps. Als je zaterdagavond (1800-2300 lcl) een oude DC10 met een grote G op de staart ziet staan daar in ACC kom maar even langs
 
Try this

Try this

I've been able to renew my licence by sending copies of my prof/line checks to the IVW.

I've always found them to be very helpful.

Click here for the e-mail address - they will be able to answer your questions.
 
Uitgaande van het feit dat je een CPL met ME/IR gedlig wilt houden is de snelste en eenvoudigste manier om je brevet te verlengen om een uurtje met een JAA instructeur te gaan vliegen in een JAA geregistreed vliegtuig MEP. Je kan dit combineren met een IR. Je LET type geldt niet voor je CPL omdat je geen aantekening hierin hebt dus kan je dit niet gebruiken. Zelfs waneer je dit type wel in je brevet zou hebben staan dan kan je dit niet gebruiken voor de verlening van je MEP. Je situatie is niet zo uniek gezien er een hoop mensen met het zelfde probleem zitten. Neem contact op met iVW en met een vliegschool. Singles en twins hebben mij in het verleden goed geholpen en kijken niet alleen naar je poen. Succes

Slobby
 
Hardstikke bedankt voor de reacties alvast. Ik ga van de week wel even nog het IVW bellen en waarschijnlijk een vliegschool daarna. Ik weet dat het niet zo uniek is op het verlengen gebied. Maar ben benieuwd hoeveel nederlanders hier in Ghana vliegen :)
En Metro, ik ben er vanavond sowieso, zie jij een kleine let staan bij de hangaars dan komen we elkaar vast tegen!
Ik laat wel even weten wat het uiteindelijk is geworden, maar hoogstwaarschijnlijk toch naar nederland. Plak ik er gelijk een vakantie bij!

Bedankt

RR
 
Hey Metro! Goed je even gezien te hebben in donker Africa... hoop inderdaad dat ze ons snel captain maken op die goeie ouwe DC10! Nog even een moterbrandje gehad vorige week... nummer twee engine maar uit gezet en toen maar in Accra geland...sure you heard... tot snel!!
 
Terug
Bovenaan