JazzFlight
New member
Je kent het wel, na het beluisteren van de ATIS een landingskaartje maken, omdat je dan de temperatuur, QNH, etc..etc.. weet. (Zelfs als je met AFIS werkt). Daarna zet ik meestal ook altijd de field QNH alvast in in de standby altimeter.
Nu vlieg ik soms met El Capitanos die het ook zo doen en sommige willen het gewoon pertinent niet en moet ik het op 1013/29.92 laten. Reden is dat de stby alt een hoogte aangeeft met een afwijking en die afwijking wil je gebruiken in geval je primary alt. het begeeft.
Bij degenen die het wel doen vinden ze dat het maar alvast gezet kan worden, want dat hoort bij de approach checklist die nog zal moeten komen. Mocht je primary uitvallen dan kan je het alsnog op Standard zetten.
Zelf vind ik de eerste reden toch iets logischer klinken, terwijl ik het altijd anders heb gedaan. Nu vraag ik me af hoe jullie het doen bij de airline waar jullie zitten.
Ik hoor het wel. Groeten uit ZSPD...
PS: Hier in China heb je een waypoint dat heet PIMOL. Klinkt ongelooflijk raar als je een position geeft als hollander. :grijns:
Nu vlieg ik soms met El Capitanos die het ook zo doen en sommige willen het gewoon pertinent niet en moet ik het op 1013/29.92 laten. Reden is dat de stby alt een hoogte aangeeft met een afwijking en die afwijking wil je gebruiken in geval je primary alt. het begeeft.
Bij degenen die het wel doen vinden ze dat het maar alvast gezet kan worden, want dat hoort bij de approach checklist die nog zal moeten komen. Mocht je primary uitvallen dan kan je het alsnog op Standard zetten.
Zelf vind ik de eerste reden toch iets logischer klinken, terwijl ik het altijd anders heb gedaan. Nu vraag ik me af hoe jullie het doen bij de airline waar jullie zitten.
Ik hoor het wel. Groeten uit ZSPD...
PS: Hier in China heb je een waypoint dat heet PIMOL. Klinkt ongelooflijk raar als je een position geeft als hollander. :grijns: