PPrune censuur

FlyEye

New member
Er is een ander pilotenbulletin board, www.PPrune.org , en dat is vermakelijk om te lezen maar LET OP als je een vliegschool zoekt.

Commentaar over bepaalde vliegscholen, die adverteren op dat board, worden weggecensureerd ( Naples Air Center ) en negatief commentaar over andere wordt wel toegestaan ( Ormond Beach Avation ). :confused:

Ik heb overigens met beide vliegscholen helemaal niets van doen.

S.
 
Onzin. Wat pprune heel goed doet is de balans zoeken. OBA heeft veel negatieve posts gehad, dat mag nog steeds als je het maar kan onderbouwen niet als je alleen wil zeggen "oba is slecht". De reden is simpel, ze willen niet aangeklaagt worden naar aanleiding van een aantal puberale posts zonder inhoud. Als jij met een bedrijgf een probleem hebt en aan de moderators laat weten wie je bent dan mag je alles posten.

:o
 
Hoezo balans ?

Er werd forse kritiek geuit, op 9 punten, over Naples, en dat werd binnen een dag verwijderd, inclusief de post van mensen die er meer over wilde weten. Balans is niet je adverteerders te vriend houden....... De thread over OBA mag inderdaad wel doorgaan.

S.
 
vorig jaar heeft ryanair dmv een kort geding een geheel topic laten verwijderen van Pprune.

Tot zover dus de vrijheid van meningsuiting......:(
 
SR20,

weet je nog wanneer die thread liep? Google cached een heleboel, dit waarschijnlijk ook.

greetz,

JC.

PS: hoe gaat DL ATPL?
 
NAC

NAC

NAC,

Heren/en Dames natuurlijk ook.

Ik ben momenteel zelf in Naples, en ik moet zeggen dat er van de post op Pprune helaas wel het een en ander klopt.

Als je in 3 weken je PPL wil halen moet je denk ik niet hier zijn. Of je moet alle theorie examens al HELEMAAL onder de knie hebben!
En zelfs dan is het nog moeilijk, ik heb zelf vorig jaar mijn PPL bij Orlando Flight Training gedaan en daar is het me in 21 dagen gelukt inclusief de theorie, echter was dit wel ENORM buffelen geblazen en heb ik het voordeel al in de luchtvaart werkzaam te zijn en dus veel voorkennis had. Tevens was ik al helemaal los op de R/T, iets wat voor veel mensen in het begin ook best wel moeilijk is.

Bij OFT hadden/hebben ze echter in tegenstelling met NAC wel iedere avond groundschool waar je gratis gebuik van kan maken. Mocht je dus iets niet snappen van de theorie kan je dat s'avonds in de klas vragen. Dit alles is bij NAC niet mogelijk, anders dan dat je er $35.- p/hr voor betaalt.

Tevens word er bij OFT voor iedere vlucht een goeie Briefing gegeven en word er een goeie sylabus gevolgd. Iets wat ik ze hier bij NAC nog nooit heb zien doen. Ook na de vlucht word er bij OFT een debriefing gegeven zodat je van je fouten tijdens het vliegen kan leren. Tevens word er dan het plan voor de volgende vlucht even doorgenomen en word je vertelt wat je eventueel even door moet lezen/wat je moet bestuderen.

Hier voor is bij NAC geen tijd omdat de kisten/instructeurs zo strak achter elkaar gepland staan dat dat niet kan. ik snap niet waarom het hier zo druk is en waarom mensen op PPrune zo negatief tegenover OFT staan.

Ik weet dat mijn ouwe instructeur nu Chief Flying Instructor is bij OFT en kan je verzekeren dat het een excelente instructeur is. Hopelijk hebben ze er momenteel nog meer van :)

Kortom, voor een ieder die zijn PPL of anders wil halen in de states kan naar meedere adressen gaan, en waar je heen gaat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, echter als ik het over moest doen ging ik weer naar OFT voor m'n PPL. Helaas geven ze daar geen ATPL anders had ik er misschien weer gezeten. Al moet ik zeggen dat de ATPL Groundschool hier volgens mij (voor zover ik het naar 1,2 week kan zeggen) prima in elkaar zit. Beetje kleine lokaaltjes en we hadden een Airco probleem, maar dat is nu gefikst, Alleen nog zien dat men een keer een fatsoenlijk gebouw krijgt. :)

Oh ja, en Fatsoenlijke Piper Warriors, als ze geluk hebben kunnen ze misschien die van OFT overnemen als ze daar nieuwe kopen, want deze meuk kan echt niet!

De enige echt goeie kisten die ze hier hebben zijn 1 Cessna 172 die nog maar een paar jaar oud is en 4770 uur heeft (en die noemen ze dan de "new' C172) en 2 nieuwe Alarus toestellen, verder de PA28 Arrow en een goeie Twin Piper Seminole.

Ik hoor trouwens van de studenten dat de C172's nog meevallen, maar dat de C152's echt niet meer kunnen. Maar ja, je wil goedkoop vliegen of niet:D

Groeten uit een zonnig Naples

:radar: André :radar:
 
@observer

Omdat ik al begrepen had dat er censuur werd toegepast heb ik een dag later gewoon gezocht op de website naar m'n username daar. Denk dat ze een 'temorary server error' hadden. ;)

Of ik natuurlijk, zo druk met m'n dl ATPL :grijns:

"The first time it was quite properly deleted and treated with the contempt that it deserves"

@Andre

Hoop dat je toch een goede tijd hebt en alles haalt.

S.
 
heb ook wellens bij OFT gehuurd en vind het naar US standards een mooie tent. Mag je nog over Disney vliegen andre?
 
Disney is tegenwoordig off limits, geloof dat je minimaal 3000ft moet aanhouden
 
Klopt, was 2 jaar geleden al zo: 3000 AGL min.

Toch mooi om op 3500 ofzo van afstand het disney vuurwerk te zien!
 
Temporary Server Error

Temporary Server Error

@observer

:D Ik weet nu hoe het zit

You may notice in my first post one of the points has been edited. I understand why and respect the wishes of pprune. This was the most worrying part of NAC by far. I cannot mention it now of course, however, I suggest if you know anyone who has been to NAC recently you try and find out a little more about an incident that took place.

Tijdens het editen van het bericht van de eerste klager was de thread weg.

Blijkbaar was de balans nu weer terug ( en de advertenties ?? )

S. :D

@Andre

Als je je verveelt dan kun je een vergrootglas kopen en CSI spelen...
 
Miami

Miami

Miami,

Nou ja ik ben waarschijnlijk niet erg lang in Miami, vertrek hier in Naples om 06:30am om vervolgens een uurtje later in Miami te zijn. Snel even naar de FAA en dan ASAP weer terug om zo snel mogelijk weer in de klas te zitten voor de Fulltime ATPL.

De verloren uren moet ik weer goed maken. Ze zijn hier heel streng met de uren registratie voor de ATPL. Moet ook wel want anders word het een zootje, en de CAA was deze week op bezoek om te tent te checken.

Alles goed bevonden, en ze zijn er hier ENORM op gebrand om hoge firsttime pass rates te halen. Want dat is de beste reclame voor de Groundschool. De vorige examenronde is redelijk goed verlopen op dat gebied, bij mij in de klas zijn er een redelijk aantal die alles in een keer gehaald hebben.

Nou ja, en ik moet nu dan maar goed m'n best doen om dat te gaan evenaren :-)


DisneyWorld,

Voor zover ik weet mag je er alleen boven de 3000' overheen, of je moet bij Orlando APP aan de lijn zijn, zij mogen je er wel overheen vectoren heb ik begrepen. Maar ja, dat doen ze niet :-)

groeten

:radar: André :radar:
 
@Andre, zet maar een biertje koud voor mij... Moet ik nog wat voor je meenemen volgende week zaterdag ( ik weet dat er al een andere courier onderweg is, maar je weet maar nooit).

Ik heb al contact gehad met de (Duitse) buren, ik moet zeggen erg geschikte lui (althans via email ) en ik ga zeker kijken om daar een C-172 te regelen om lokaal wat te gaan fladeren, als ik echt zin heb wil ik wel die DA-40 conversie doen met de Garmin 1000 die ze hebben.

Ik hoop wel dat mijn NQ een beetje te regelen is bij NAC, of beter al geregeld is....

Spreek je snel

Groetjes, Foxtrot
 
quote: "Er werd forse kritiek geuit, op 9 punten, over Naples, en dat werd binnen een dag verwijderd, inclusief de post van mensen die er meer over wilde weten. "

dit is helemaal waar. ik heb ook een keer een thread gemaakt met mijn kritiek op nac (ivm afpersing en creditcard fraude na het iac faillissement) en die kan ik ook nergens meer vinden

m.h.
 
hey Andre, gaat het een beetje goed met die groundschool? krijg je nog steeds les van die maffe aussie? heb daar ook mijn atpl gedaan, 1ste klas die ze hadden, beetje chaotisch en hard leren, maar wel binnen de tijd afgerond. Hoelang moet je nog? Veel plezier daar in Naples.

marauder
 
Marauder

Marauder

Marauder,

PM me effe je echte naam, zal ik eens even vragen of ze je hier nog kennen.

Ik ben net begonnen, 2e week achter de rug. Wij krijgen ook les van Stephen (Steve) hij heeft als het goed is ook bij jou in de eerste klas gezeten.

Ben beniewd, Groeten

:radar: André :radar:

PS: Ja we krijgen nog steeds les van die maffe Aussie:)
 
Terug
Bovenaan