NAC
NAC
NAC,
Heren/en Dames natuurlijk ook.
Ik ben momenteel zelf in Naples, en ik moet zeggen dat er van de post op Pprune helaas wel het een en ander klopt.
Als je in 3 weken je PPL wil halen moet je denk ik niet hier zijn. Of je moet alle theorie examens al HELEMAAL onder de knie hebben!
En zelfs dan is het nog moeilijk, ik heb zelf vorig jaar mijn PPL bij
Orlando Flight Training gedaan en daar is het me in 21 dagen gelukt inclusief de theorie, echter was dit wel ENORM buffelen geblazen en heb ik het voordeel al in de luchtvaart werkzaam te zijn en dus veel voorkennis had. Tevens was ik al helemaal los op de R/T, iets wat voor veel mensen in het begin ook best wel moeilijk is.
Bij OFT hadden/hebben ze echter in tegenstelling met NAC wel iedere avond groundschool waar je gratis gebuik van kan maken. Mocht je dus iets niet snappen van de theorie kan je dat s'avonds in de klas vragen. Dit alles is bij NAC niet mogelijk, anders dan dat je er $35.- p/hr voor betaalt.
Tevens word er bij OFT voor iedere vlucht een goeie Briefing gegeven en word er een goeie sylabus gevolgd. Iets wat ik ze hier bij NAC nog nooit heb zien doen. Ook na de vlucht word er bij OFT een debriefing gegeven zodat je van je fouten tijdens het vliegen kan leren. Tevens word er dan het plan voor de volgende vlucht even doorgenomen en word je vertelt wat je eventueel even door moet lezen/wat je moet bestuderen.
Hier voor is bij NAC geen tijd omdat de kisten/instructeurs zo strak achter elkaar gepland staan dat dat niet kan. ik snap niet waarom het hier zo druk is en waarom mensen op PPrune zo negatief tegenover OFT staan.
Ik weet dat mijn ouwe instructeur nu Chief Flying Instructor is bij OFT en kan je verzekeren dat het een excelente instructeur is. Hopelijk hebben ze er momenteel nog meer van
Kortom, voor een ieder die zijn PPL of anders wil halen in de states kan naar meedere adressen gaan, en waar je heen gaat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, echter als ik het over moest doen ging ik weer naar OFT voor m'n PPL. Helaas geven ze daar geen ATPL anders had ik er misschien weer gezeten. Al moet ik zeggen dat de ATPL Groundschool hier volgens mij (voor zover ik het naar 1,2 week kan zeggen) prima in elkaar zit. Beetje kleine lokaaltjes en we hadden een Airco probleem, maar dat is nu gefikst, Alleen nog zien dat men een keer een fatsoenlijk gebouw krijgt.
Oh ja, en Fatsoenlijke Piper Warriors, als ze geluk hebben kunnen ze misschien die van OFT overnemen als ze daar nieuwe kopen, want deze meuk kan echt niet!
De enige echt goeie kisten die ze hier hebben zijn 1 Cessna 172 die nog maar een paar jaar oud is en 4770 uur heeft (en die noemen ze dan de "new' C172) en 2 nieuwe Alarus toestellen, verder de PA28 Arrow en een goeie Twin Piper Seminole.
Ik hoor trouwens van de studenten dat de C172's nog meevallen, maar dat de C152's echt niet meer kunnen. Maar ja, je wil goedkoop vliegen of niet
Groeten uit een zonnig Naples
:radar: André :radar: