PPL theorie vraagje

Venz

New member
Ik heb een vraag met betrekking tot de examens voor theorie PPL.

Ik heb in Februari dit jaar examen gedaan in het gecombineerde vak AGK/POF. Volgens de uitslag die ze na het examen ophangen had ik een score van 75%. Echter, na een aantal weken kreeg ik een brief met: Gezakt, score 72%. Dus heb ik bezwaar aangetekend want ik wist zeker dat ik met de uitslag die eerder was bekend gemaakt zou zijn geslaagd. Iemand van het IVW heeft mij toen opgebeld met de mededeling dat mijn bezwaar niet gegrond was. Hij wist mij wel te vertellen dat ze vraag 16 (die ik eerst goed had) hebben herzien en daarom was ik nu gezakt. We hebben ook mijn overige antwoorden doorlopen en ik bleek verder geen fouten te hebben gemaakt met het overschrijven van mijn antwoorden van het antwoorden formulier en het antwoordstrookje wat je mee mag nemen. Daar moest ik het mee doen.

Afijn, vandaag heb ik nogmaals examen gedaan en die heb ik helaas weer verprutst. Tijdens het nakijken stond er een man naast me die een score haalde van 75% en helemaal blij was. Dus ik vertelde 'm dat hij maar niet te snel moest juichen (zoals ik het vorige examen). Dus ik het verhaal uitgelegd enzo en toen vertelde hij dat ze dat helemaal niet mogen doen. Als ze een vraag herzien die ik eerst goed had, dan moeten ze die ook gewoon goedkeuren. En als ik dat zou aanvechten dan kreeg ik zeker gelijk. Een aantal omstanders wisten dat ook te beamen.

Nu mijn vraag: Is dat waar wat die man zegt? Zo ja, bij wie moet ik dat dan aanvechten? IVW? CBR? Ik heb vanmiddag gelijk met het CBR gebeld en die zou morgen terug bellen. Liefst hoor ik ook de bevindingen van iemand die al zoiets aan de hand heeft gehad.

Kortom: Hellup!
 
MMM toevallig heb ik dat examen gisteren gehad. Volgens mij stond er op de antwoorden bladen, dat deze antwoorden onder voorbehoud zijn. Ik denk juist om dit soort problemen te voorkomen.

Mag ik vragen wat vraag 16 was (qua vraagstelling)

Dan weten de meeste luitjes daar het antwoord wel op denk ik.

Correct me if Iam wrong!
 
Cruciaal hier is dus of ze de vraag of het antwoord herzien hebben. Lijkt me ook het antwoord, en dat zul je dan we lverliezen als het onder voorbehoud was. Ook al was dit het niet, dat formulier is geen officiele nagekene antwoordformulier, en daar gaat het om.

Als ze de vraag herzien hebben, wat nogal onlogisch zou zijn, NA een examen, dan maak je natuurlijk veel kans...

Suc6, laat je niet afschepen!
 
Zoals al door anderen is gezegd: het formulier met voorlopige antwoorden is niet de uitslag.

De beroeps/bezwaarprocedures gelden niet voor dat formulier (is een voorlopig dingetje, dus kan geen enkele waarde aan ontleend worden), maar uitsluitend voor de officiele uitslag(en).

Het is mij trouwens overkomen dat de uitslag voor Air Law/Ops gedaan in februari zonder bezwaar van mijn kant tot twee keer toe herzien is hoewel ik al geslaagd was (zo haal je de 100% wel :D ) Ik heb wel gehoord dat als je eenmaal een officiele uitslag hebt ontvangen, dat de score dan nooit meer naar beneden bijgesteld kan worden. Ik heb begrepen dat dit komt omdat ze, als een bezwaar gegrond wordt verklaard, de betreffende vraag voor alle deelnemers als "goed beantwoord" aanmerken.

Ik hoop voor je dat je dit keer wat meer geluk hebt...
 
Terug
Bovenaan