Kleine update,
Ik dacht er dus te zijn: bleek er nog een test gedaan te moeten worden. Ook gehaald, met 100%. Waren dezelfde soort vragen. Ik vermoed dat dit is om te kijken of je van je fouten leert en er een stijgende lijn in zit.
Anyways, nu de medical gepland en als deze binnen is, gaat de school pas een contract opstellen. Zoals hier ook gezegd door anderen houden ze deze volgorde aan om teleurstellingen te voorkomen. Die medical staat voor volgende week gepland, alleen heb ik de keuringsarts gevraagd of dit door kan gaan omdat ik last heb van mijn voet. Heb een ongelukje gehad en kleine au...
Een vraagje over de ratings nog. Stel dat ik een nacht kwalificatie haal, verloopt deze niet begreep ik. Hoe zit dat met een MEP rating? Moet je dan bijvoorbeeld 12u SEP vliegen (voor die rating) en 12u MEP? Of werkt dat dan anders? Ik kom er niet helemaal uit...
Ben vast begonnen aan het boek meteo&navigatie, interessant!
EDIT:
Ik heb dit gevonden
======================
Even though it is always vital, the MEP(land) LPC can be done without any prior training or refresh flight. The revalidation LPC can also be done outside of the EASA flight school. So even the private aircraft can be used for the purpose of MEP(land) revalidation proficiency check.
During the validity period of the MEP(land) class rating, you also have to comply with FCL.740.A(a)(2), namely - to complete during the period of validity of the class rating, at least:
- 10 route sectors as pilot on the variant that represents the MEP(land) class rating; or
- 1 route sector as pilot on the variant that represents the MEP(land) class rating, flown with an examiner. This route sector may be flown during the MEP(land) proficiency check.
Revalidation proficiency check of class rating for multi-engine piston aeroplanes (land) ✅ MEP(land) LPC checkride.
flight-examiner.com
=========================
Hieruit maak ik op dat je elke 12 maanden 10 stukjes moet vliegen, geen profcheck. Of 1 keer per jaar een profcheck met examinator.
Heb ik dit juist? Zou wel bijzonder zijn.