@berggeit, dat was inderdaad mijn vraag!
Het klopt dat ik het ‘werk’ gedeelte van mij af heb gezet en voor de PPL ga. Ik weet toevallig wel dat dit bedrijf (Canavia) het gros van de piloten opleid die hier op de ATR’s binnenlandse vluchten doen, en ervaring hebben met foreign students. Ziet er groot uit ook. Misschien een beetje te gelikt met de ATPL studenten met witte overhemden..
Het viel me op dat de dame aan de balie niet zo onder de indruk leek van mijn vragen en overal wel een antwoord op had. Die hadden vooral betrekking op het volgen van de opleiding als ‘buitenlander’. Bijvoorbeeld over die licentie zei ze dat ik een NL medical moet halen, op afstand hun theorie moet voltooien, dan geven ze me clearance om bij Orbit in Arnhem de examens te doen, en met het behalen van die theorie en alle overige zaken op zak weer langs te komen voor 2 maandjes om het praktijkgedeelte te doen.
Van de examens etc krijg ik de bewijsstukken mee en met de Nederlandse overige documenten zou dat volgens haar voldoende moeten zijn om een NL brevet aan te vragen. Ze zijn indd EASA approved.
Als ik op de site van kiwa kijk, lees ik dat daar ook terug. Dus het lijkt te kloppen. Bij niet NL scholen (maar wel EASA) moeten er echter wat extra bewijsstukken mee, zoals het examinator diploma etc.
Volgende week heb ik een nieuwe afspraak op de school, zodat ik wat meer vragen kan stellen over de praktische invulling en kosten. Ook een proeflesje waarschijnlijk, om feeling te krijgen met de kisten, instructeurs, gebied etc. Ook voor de PPL willen ze een (verkorte) assessment doen alvorens je toe te laten, had ik ook niet eerder gehoord.
Leuk trouwens, die snelle reacties weer!
Wellicht handig inderdaad om even toch navraag te doen bij IL&T…