PPL beginnen: eerst theorie en dan praktijk?

Poeli

New member
Beste allemaal,

Ik ben aan het kijken om te beginnen met mijn PPL. Nu studeer ik nog wel nog twee jaartjes, maar ik zou echt al willen beginnen. Er stelt zich wel een probleem:
Ik studeer en werk dus voor de theorie elke week naar de les gaan zou moeilijk zijn voor mij. Ik heb geinformeerd voor distance learning, wat ook mogelijk is. Maar nu mijn vraag, kan het kwaad om eerst de volledige theorie te doen en dan maar te beginnen met de praktijk? Ik heb geen haast om mijn PPL te halen (binnen 2 a 3 jaar als ik afgestudeert ben zou mooi zijn).
Wel zou ik dan sowieso voor ik de praktijk begin de theorie opnieuw grondig doornemen. Door mijn studies ben ik (bijna) dagelijks bezig met vliegtuigen en andere dingen die vliegen, dus zo een groot probleem van distance learning zie ik niet.
Ik heb ook gedacht aan de Amerika route te doen in mijn vakanties. Nadeel hiervan is dan wel weer dat ik de kosten niet kan spreiden over enkele jaren. En natuurlijk de wilde verhalen over vliegscholen in Florida. Ik heb ook zitten denken aan verder te werken en sparen hiervoor, zodat als ik afstudeer recht naar de VS kan m'n PPL halen.
Groetjes & bedankt
 
Ik heb ook gedacht aan de Amerika route te doen in mijn vakanties. Nadeel hiervan is dan wel weer dat ik de kosten niet kan spreiden over enkele jaren. En natuurlijk de wilde verhalen over vliegscholen in Florida. Ik heb ook zitten denken aan verder te werken en sparen hiervoor, zodat als ik afstudeer recht naar de VS kan m'n PPL halen.

Zoek goed uit of je PPL theorie geldig is in andere (lid)staten. Volgens mij is dit anders geregeld dan bij de beroepsopleidingen (CPL, ATPL en IR).

Dus het kan wel eens zo zijn dat je PPL theorie uit NL niet geldig is in de UK (of een school in de USA die via de CAA-UK het JAA/EASE brevet uitgeeft)

Ik weet het niet zeker maar: let op dus. (vraag het na)
 
Hallo Poeli,