PPL(A) and beyond..

Novotel

New member
Beste Airworkers,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Robert-Jan, 31 (wo afgestudeerd) en al lange tijd eigenaar van een droom om verkeersvlieger te worden. Op mijn 26e had ik getracht om te starten met een integrated opleiding (via EPST), echter was ik een beetje allergisch voor de kosten (schulden) die je er gratis bij krijgt (150K).

Dus toen de keuze gemaakt om over te gaan tot plan B. Namelijk de hele meuk zelf zien te bekostigen. Nu na 5 jaar sparen heb ik voldoende financiële middelen om mijn droom te verwezenlijken. De bedoeling is dat ik voor een modular opleiding ga, kostenplaatsje einde van de rit, ongeveer 60k.

Mijn roadmap op dit moment :
  • PPL (dmv zelfstudie OAA),
  • daarna ATPL (zelfstudie OAA).
  • Om vervolgens te starten aan de Waypoint Modular Program (OAA) (eindstand CPL(A) met IR(A) en MCC, ATPL(A), JOC)
Ik weet dat dit een lange en uitdagende rit zal worden, maar ik heb er veel voor over. Het feit dat ik zo rond mijn 35e klaar zal zijn, maakt het wellicht ook niet aantrekkelijker om snel aan een baan te komen, maar mijn pijlen zijn wereldwijd gericht. A risk I’m willing to take.

Zijn er hier mensen die dezelfde route hebben bewandeld op ongeveer dezelfde leeftijd? Zou graag hun advies willen horen, o.a. m.b.t. de keuze voor OAA?
Ik hoor het graag.
Gr
Novotel
 
Ik herken mij wel in het verhaal. Maar de droom om verkeersvlieger te worden heb ik laten gaan.
Nu verdien ik als freelancer een goed salaris en heb daarmee mijn PPL gehaald. Daar geniet ik nu goed van. Ik ga nu verder met instrument rating. Wellicht daarna naar CPL maar dat weet ik nog niet zeker.
 
Terug
Bovenaan