Polen

Xavier

New member
Beste allemaal,

Voor mijn werk moet ik naar Warsow in Polen, maar om het leuke met het aangename te combineren wil ik graag zelf vliegen. Dus het plan wordt IFR naar Warsow te gaan met een tussenstop (tanken) ergens rondom Berlijn.
Nu vraag ik me af of jullie nog specifieke dingen hebben waar ik op moet letten, het is de eerste keer naar Polen voor mij. Weet iemand nog een leuk (IFR) veld (met goede lunch) rondom Berlijn?
Het veld in Polen wordt Modlin airport, te noordwesten van Warsow (EPMO).

Bedankt voor de tips!
 
Men hoort veel goeds over EDAZ Schönhagen maar ik ben er nooit geweest.
Kijk anders eens rond op www.eddh.de.

En ik heb een gerucht gehoord - maar niet meer dan een gerucht! - dat je de grens enkel mag passeren aan een waypoint, maar wellicht was je dat toch al van plan.
 
Men hoort veel goeds over EDAZ Schönhagen maar ik ben er nooit geweest.
Schönhagen is inderdaad een mooi veld met een restaurant, maar vooral ook met een shuttlebusje dat je naar de trein naar Berlijn brengt. Als je niet alleen wilt lunchen, maar ook overnachten, is dat een heel leuke optie.
 
Schonhagen is goed te doen. En restaurant op het veld.
Andere optie is Strausberg (EDAY). Restaurant net buiten het veld op loopafstand (wel maandag gesloten).
Beide zijn geen IFR velden.

IFR bijvoorbeeld Cottbus Drewitz. Faciliteiten kan ik me niet meer herinneren. Maar op de foto's te zien staat er een flinke terminal.
Of iets noordelijker Herringsdorf (EDAH). Ook daar een goed restaurant op het veld.
 
IFR bijvoorbeeld Cottbus Drewitz. Faciliteiten kan ik me niet meer herinneren. Maar op de foto's te zien staat er een flinke terminal.

Cottbus is momenteel een beetje een treurige aangelegenheid.
Hoofdbaan is gesloten, terminal is uitgestorven.
We zijn er 2 jaar geleden met een zweefwedstrijd geweest. Met 10 man in de uitgestorven terminal geslapen en de volgende dag de zwevers opgesleept om het veld weer verlaten achter te laten.
 
Terug
Bovenaan