Piper Super Cub te huur op Teuge

bertievdbunte

New member
Eventjes om iedereen in kennis te stellen:

Sinds kort is de PH-ZVC te huur vanaf vliegveld Teuge. Een gele Piper PA-18 met een 150pk motor. Leuk om eens op een taildragger te vliegen of voor een staartwielconversie. Deze ex-luchtmacht Piper Cub heeft een verhoging van het max. startgewicht ondergaan: van 680 kg naar 794 kg. Dus legaal met 2 man en volle tanks vliegen!

Het idee van het vliegtuig is om met een aantal mensen leuk en goedkoop te vliegen (ook de eigenaren). Dit lukt natuurlijk alleen als je de kist met 'huurders' deelt. Vandaar ook de scherpe prijs.

Huurprijs is € 155,- incl. BTW per uur;
Instructie is € 25,- incl. BTW per uur.

Afgerekend wordt op basis van de bloktijd.

Meer info? 06-5337 9983, of dit forum, of ff mailen naar me: [email protected]
 
Het lijkt me wel leuk om een supercub te gaan vliegen, alleen als ik een checkout doe dan zou ik het liefst ook meteen een faa tailwheel endorsement willen behalen (nee ik weet t, niet noodzakelijk voor mn jaa brevet). Zijn er nog current faa instructeurs hier op het forum die dat kunnen regelen?
 
Volgens mij ken ik er wel een die ook een FAA brevet heeft... Mag je dat dan op een NL toestel halen? Je FAA tailwheel endorsement? Waarom wil je hem uberhaupt?
 
Ik denk dat een PH registratie niet zo zeer uitmaakt zolang de instructeur maar de juiste papieren heeft (faa/jaa). En waarom tailwheel leren vliegen? Ik vind het altijd interessant en goed voor mn ontwikkeling om nieuwe dingen te leren :)
 
Ik heb mijn basisopleiding op een tailwheel gedaan en daar nooit spijt van gehad. Vooral je landingstechniek zal erdoor verbeteren, want verkeerde snelheid of neusstand wordt direct afgestraft en je leert preciezer om te gaan met je beschikbare vermogen. Je nieuwe kennis komt van pas bij alle vliegtuigtypes, waar het derde wiel ook zit.
Hartelijk aanbevolen!
 
Het lijkt me wel leuk om een supercub te gaan vliegen, alleen als ik een checkout doe dan zou ik het liefst ook meteen een faa tailwheel endorsement willen behalen (nee ik weet t, niet noodzakelijk voor mn jaa brevet). Zijn er nog current faa instructeurs hier op het forum die dat kunnen regelen?

Neem maar eens contact op met Arie Bogaerds, 0320-288707, hij is FAA instructeur en ook tailwheel endorsed. Hij kan je vast alles vertellen !
 
Terug
Bovenaan