Ik les op dit moment voor zowel mijn JAA PPL en FAA PPL (reden: laten we zeggen: Medical JAA PPL... drama.. (1e keuring 13 juni 2007.... nu pas uitslag voor klass 2)
voor de FAA les ik op een C172 RG. Prima kist, maar ik had een discussie met mijn instructeur. Het is een kist uit 1978, en updates op de pilot manual zijn er niet meer geweest sinds ik weet niet wanneer.
De pilot manual is door de jaren heen er ook niet "jonger" op geworden.
Omdat de kist ook aan derden wordt verhuurd, is er (voor de zekerheid) een bijgewerkte kopie van de pilot manual aanwezig in de kist.
Nu was ik altijd van mening dat de originele aanwezig moet zijn.
Ik kan mij wel voorstellen dat ze een kopie in de kist laten liggen en het origineel bij de eigenaar, maar:
1. Mag dat officieel
2. Wordt het gedoogd
3. Wat is evt. de boete
Nogmaals: uitgangspunt is dat het een bijgewerkt kopie is. Het gaat om een N-geregistreerde kist.
Iemand een idee? (heb hier niet de beschikking over de FAR-FCL regels)
voor de FAA les ik op een C172 RG. Prima kist, maar ik had een discussie met mijn instructeur. Het is een kist uit 1978, en updates op de pilot manual zijn er niet meer geweest sinds ik weet niet wanneer.
De pilot manual is door de jaren heen er ook niet "jonger" op geworden.
Omdat de kist ook aan derden wordt verhuurd, is er (voor de zekerheid) een bijgewerkte kopie van de pilot manual aanwezig in de kist.
Nu was ik altijd van mening dat de originele aanwezig moet zijn.
Ik kan mij wel voorstellen dat ze een kopie in de kist laten liggen en het origineel bij de eigenaar, maar:
1. Mag dat officieel
2. Wordt het gedoogd
3. Wat is evt. de boete
Nogmaals: uitgangspunt is dat het een bijgewerkt kopie is. Het gaat om een N-geregistreerde kist.
Iemand een idee? (heb hier niet de beschikking over de FAR-FCL regels)