Piloot zijn-relatie-kinderen

climb350

New member
Hallo allemaal,

Door persoonlijke (nare)ervaringen ben ik benieuwd hoe jullie omgaan met een situatie waarbij je gekozen hebt voor een baan in het buitenland, je vrouw/vriendin "achterblijft in Nederland" (bewust om welke reden dan ook) en de rol die kinderen hierbij spelen.

Zelf heb ik gekozen voor een baan in het buitenland en is m'n vriendin niet meegegaan met als gevolg dat de relatie kapot gegaan is en onze zoon mij eens in de zoveel tijd ziet voor een paar dagen als ik weer vrij heb. Deze heeft vervolgens problemen op school omdat hij mij zo weinig ziet en de situatie thuis niet al te best is.

Dus nogmaals, hoe gaan jullie om met deze problematiek en wat doen jullie om het kind een zo goed mogelijke regelmaat te geven in een heel onregelmatig leven?:bwah:
 
Sorry om te horen,

Een relatie op afstand is altijd moeilijk, heb dat zelf ook een tijdje moeten ondervinden.
ongeveer 80% van mn collegas zijn gescheiden en/of aan 2e leg begonnen
Ik ben maximaal 12 dagen weg, wat toch een hele tijd is.
Heb een kleine van 4, vrouw werkt gelukkig niet, en heb de afspraak dat als ik thuis ben, ik zoveel mogelijk met mn zoon doe, overal mee naar toe nemen zelfs de praxis.
mn zoon vindt het niet leuk dat ik ga, als we naar het station gaan staat zn gezicht op onweer, maar thuiskomen is altijd hilarisch.

De situatie is nooit optimaal, maar ik probeer er het beste van te maken, ook probeer ik mn zoon uit te leggen zover dat gaat waarom ik altijd een tijdje weg ben!!

K.
 
Kom naar Ryanair. Elke avond thuis. 5 op 4 af, of als je dat wil 5 op 5 af. Parttime mogelijk. Veel mensen van andere maatschappijen komen juist naar ons vanwege de roosters, zodat ze veel bij vrouw en kinderen kunnen zijn. En je kan gratis jumpseaten zonder te boeken etc, mocht je partner ergens anders wonen.

Veel sterkte voor nu.
 
Sorry om te horen, alhoewel dit een veel voorkomend probleem is in onze beroepsgroep.

Bij mijzelf is m'n relatie ook stuk gegaan door de lange afstand. Ik zag mijn toemalige vriendin slechts 4, max 5 dagen per maand. Als ik vakantie had waren we wel langer samen maar ja... dat was ook niet echt vaak.
Distance kills! Al met al had ik het nog 1 1/2 jaar volgehouden, was tevens zo'n beetje het langst onder de collega's.

Heb gelukkig geen kinderen (veel te jong voor ;) )maar ik snap dat dat de situatie alleen maar lastiger maakt.
Als ik jou was zou ik proberen zo veel mogelijk naar huis te gaan om wat met je kid te doen.
Wat ik trouwens wel een zeer groot nadeel vind van in het buitenland werken en in NL een vrouw/vriendin hebben, is dat je nooit echt een leventje kan opbouwen in het buitenland. Je zult nooit echt kunnen genieten van het mooie daar, puur omdat je altijd maar weer heen en weer vliegt naar huis.
Ik zelf zou het nooit meer zo doen. Of ik kies voor de vrouw en blijf thuis in NL (tja... dat is dus niet echt een makkelijke keus..) of ik ga naar het buitenland en ze gaat maar mee.
Je eigen leven opsplitsen voor je werk heeft gewoon weinig zin en het pakt 90% van de tijd verkeerd uit, waardoor je relatie kapot gaat.

Veel sterkte in deze zeer onprettige situatie!
 
Ik heb een vrouw en 2 kinderen. Ik werk in de UK. Gelukkig kan ik veel LH vliegen en ben daardoor veel thuis. En dan bedoel ik hele dagen. Vergeet niet dat een kantoorkluts om 0730 het huis verlaat en om 1930 weer thuis is. Op zaterdag is hij verrot en op zondag gaat hij sporten. Die ziet zijn kinderen helemaal weinig.

Wat is zijn effectieve tijd met vrouw en kinderen?

Ik denk dat ik meer tijd met mijn vrouw en kinderen doorbreng, daar zal Kliko het mee eens zijn, we draaien ongeveer hetzelfde rooster.

Robbie.
 
Mijn aanraden is om je niets aan te trekken van hoe andere mensen hun leven leiden, want ieder mens zit anders in elkaar. Ik had net 3 maanden verkering met mijn vriendin, toen ik voor 2 jaar voor mijn opleiding naar Amerika ging. Weing kans van slagen zo'n relatie dacht ik toen en velen met mij. Inmiddels ben ik bijna 10 jaar getrouwd met mijn meisje van toen en ben ik nog steeds regelmatig 7-12 dagen van huis.
Voor ons is het bijna ideaal, want tegen de tijd dat we elkaar "zat"zijn, ga ik weer even weg en tegen de tijd dat we elkaar weer gaan missen, kom ik weer thuis.
Mijn dochter van 4 zei deze week nog:"Ik heb je zo gemist, maar ik vind het zo fijn als je weer thuis bent". Dan smelt je hart.
Ondanks het feit dat het altijd even vervelend is om weg te gaan, zou ik er niet aan moeten denken om het in te ruilen voor een 8 tot 5 baan.
Mijn beste vriend vliegt voor Transavia en begrijpt niet hoe ik dit volhoud, maar ik zou het niet anders willen. Andere mensen in mijn omgeving begrijpen het ook niet altijd, maar bekennen ook wel eens een beetje jaloers te zijn.
Het grootste nadeel is voor mij dat ik sommige fascinerende bestemmingen niet meteen kan delen met mijn meisjes, maar ik kan ze wel "onderzoeken" voor toekomstige vakanties.
Niets is perfect, maar ik prijs mezelf gelukkig met mijn "low-maintanance" vrouw.

Ik heb het al eerder geschreven, maar "life's what you make it" en er zijn echt wel meiden die dit leven goed doorstaan.
Ik zal kijken of ik mevrouw Glory van de week zo ver kan krijgen om dit verhaal te bevestigen. Moet ik wel snel zijn, want ik ben al weer een weekje thuis en dan is het "kookpunt" weer nabij.;)

Overigens kan ik me voorstellen dat ik dit ook niet tot mijn 65e leuk blijf vinden, maar als we dit zat zijn ga ik weer iets anders doen. Klinkt simpel en dat is het eigenlijk ook.

Sorry voor je ervaring, maar het was blijkbaar niet meant to be. Volgende keer beter.
 
Jammer te horen, 350.
Ik was tot 1 1/2 jaar geleden iedere avond thuis. Getrouwd met een local en 2 kleintjes.
Toen ik de stap naar long-haul nam waren wij ook best wel bang; geen idee hoe het uit zou pakken. Nu verkeer ik in de situatie zoals Morning Glory beschrijft; ze zijn blij als je thuiskomt maar even blij als je weer een paar dagen vertrekt.
Persoonlijk denk ik dat short-haul en commuten een slechte combo is.
Zelfs als je Overload's advies volgt lijkt het mij heftig als zij bijvoorbeld in NH woont en jij ergens in UK of een andere continentale basis. Vroeg of laat zal je haar dan toch over laten komen om die "quality-time" van iedere avond thuis ook te benutten. Maar dan is thuis niet in NL, an daar moet je partner ook maar zin in hebben.
Ik denk dat over het algemeen diegenen die single zijn op het moment van hun eerste meer definitieve baan het een stuk makkelijker hebben..
Sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik sinds kort me weer volledig op de vrouwenmarkt stort, vond ik het heerlijk om af en toe een tijdje van huis te zijn!
 
Ben nu 10 à 12dagen weg en 10 dagen vrij, gaat perfect op dit moment. Eigenlijk beter dan toen ik nog bijna elke avond doodmoe thuis kwam na een serie vluchten. De dagen weg kunnen moelijk worden voor het thuis front maar is nog te overzien
 
L.S. -

Aan het eind van de rit moet je een meisie hebben die echt kan leven met je. Niet eenje hebben die A zeg en B doet. Ze moet je echt snappen, en vertrouwen in je hebben. Door dit te uiten zul jij ook minder snel de neiging hebben om over de scheef te gaan. Gaat ze echter psycho doen, zal ze je eerder de verkeerde kant uit sturen.

En wat weet ik, want heb op vrouwen gebied helaas genoeg gehad maar nooit echt kwaliteit aan de haak weten te slaan, maar als er ook maar een haartje overeind staat in je nek (die haartjes waar je wel altijd naar weet te luisteren als je aan het vliegen bent zonder reden!!) dan moet je daar, ook op de grond, naar luistern en haar "nexten" en naar de volgende meid gaan!

Zo moeilijk zijn ze niet aan de haak te slaan, stuk moeilijker is om een goede te vinden.

Heb in mijn verleden meiden gehad die me niet wilden laten slapen op overnights. Moest aan de telefoon met ze blijven (tijdens mn 8 uur reduced rest !!!) omdat ze zeker wilde weten dat ik in mn uppie op een kamer lag ipv met een lokaal kippetje.... Dat soort shit maakt je 20 jaar ouder binnen een paar maanden.

Vliegen is je passie en dat is je ding, daar moet ze je in ondersteunen. Zo niet, is het exit voor haar en genoeg anderen in de sloot. Zo moeilijk zijn ze niet aan de haak te slaan, het blijven onzekere dingen.

En vergeet niet dat voor elk lekker ding dat je ziet lopen er ergens een gozer rond voor loopt die haar bull shit zat is.

Het blijven rare dingen vrouwen. Hate them as much as I love 'm. Dat ze ooit stemrecht hebben gekregen snap ik geen bal van.

En wat ik om me heen heb kapot zien gaan aan (piloten) huwelijken met kinderen... ouch ouch en ouch.... Gun je niemand. Zint eer ge een ring koopt.... En realiseer je aub dat zodra je kinderen hebt het niet meer om jou gaat maar om je kinderen (sorry dude).

FD
 
Laatst bewerkt:
Je moet om met bepaalde dingen in het leven te slagen een beetje iets van een egoist (kl**tz*k) in je hebben.
Net genoeg om steeds voor je zelf te kiezen.
Je leeft voor jezelf niet voor anderen.
Ik vind wel dat je die keus bewust moet maken voordat het " te laat " is.
Je moet niet aan verplichtingen beginnen als je nog niet weet wat je richting en je volgende stap in je leven is. Daar komt narigheid van.
Ben nu 6 jaar getrouwd met hetzelfde prinsesje waarmee ik een 3.5 jaar long distance relatie had toen ik naar de VS vertrok.
Bewuste keus om weg te gaan, in ons geval werkte het wel.
Maar voordat we aan iets serious begonnen wist ze al dat ik weg zou gaan. Dat heb ik haar op dag 1 verteld. Lang over gesproken en besloten om toch met de relatie door te gaan.
Werkt niet altijd; top of my head weet ik er vier waarvan hetzelfde niet is gelukt.
 
L.S. -

Aan het eind van de rit moet je een meisie hebben die echt kan leven met je. Niet eenje hebben die A zeg en B doet. Ze moet je echt snappen, en vertrouwen in je hebben. Door dit te uiten zul jij ook minder snel de neiging hebben om over de scheef te gaan. Gaat ze echter psycho doen, zal ze je eerder de verkeerde kant uit sturen.

En wat weet ik, want heb op vrouwen gebied helaas genoeg gehad maar nooit echt kwaliteit aan de haak weten te slaan, maar als er ook maar een haartje overeind staat in je nek (die haartjes waar je wel altijd naar weet te luisteren als je aan het vliegen bent zonder reden!!) dan moet je daar, ook op de grond, naar luistern en haar "nexten" en naar de volgende meid gaan!

Zo moeilijk zijn ze niet aan de haak te slaan, stuk moeilijker is om een goede te vinden.

Heb in mijn verleden meiden gehad die me niet wilden laten slapen op overnights. Moest aan de telefoon met ze blijven (tijdens mn 8 uur reduced rest !!!) omdat ze zeker wilde weten dat ik in mn uppie op een kamer lag ipv met een lokaal kippetje.... Dat soort shit maakt je 20 jaar ouder binnen een paar maanden.

Vliegen is je passie en dat is je ding, daar moet ze je in ondersteunen. Zo niet, is het exit voor haar en genoeg anderen in de sloot. Zo moeilijk zijn ze niet aan de haak te slaan, het blijven onzekere dingen.

En vergeet niet dat voor elk lekker ding dat je ziet lopen er ergens een gozer rond voor loopt die haar bull shit zat is.

Het blijven rare dingen vrouwen. Hate them as much as I love 'm. Dat ze ooit stemrecht hebben gekregen snap ik geen bal van.

En wat ik om me heen heb kapot zien gaan aan (piloten) huwelijken met kinderen... ouch ouch en ouch.... Gun je niemand. Zint eer ge een ring koopt.... En realiseer je aub dat zodra je kinderen hebt het niet meer om jou gaat maar om je kinderen (sorry dude).

FD

Heb je bindingsangst jongen?
 
Nope no.... I am not that picky but my next girlfriend and/or wife should be a beautiful young art dealer/chef/photographer/teacher/nurse/ballerina who is well traveled, wakes up every morning at 7 AM and takes my dog out on a 4 mile run.

Gets up every Saturday and Sunday morning at 8 AM for her yoga classes, knows her way around the kitchen as I don't even know where my kitchen is.

She has to be extremely well educated and slutty; likes dogs, European soccer, digs jokes, and when I drink for 5 days in a row; makes $250,000 to $350,000 annually and will consistently tell me whatever shit novel I'm working on is mind blowing stuff. I am only accepting resumes with pictures. Experience not required.

FD
 
Sorry dat ik het zo zeg maar als je vriendin/vrouw niet met je mee gaat denk ik dat je relatie sowieso ergens scheef was gegaan op den duur. Zulke beslissingen zijn nu net de dingen die een relatie doen slagen of niet. Dus op zoek naar een relatie waarin dat wel goed zit zou ik zeggen.

Sterkte in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan