Piloot worden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wepz
  • Startdatum Startdatum
O bij mij wel... WMP 11 heb ik misschien mis je codec ? of wat voor error geeft hij ?
Interessant filmpje btw :)
 
Krijg em hier ook niet open, en ik draai WMP11 op Vista. "doel opslaan als" lukt ook niet. Misschien kan iemand em mirroren?
 
Als je me zegt hoe het moet wil ik het best doen :p:

Erg interessant! Kan je toch zien dat er wel wat verschillen zijn tussen de Belgische en de Nederlandse opleiding.
 
krijg het filmpje ook niet open...
ik vroeg me eigenlijk af of er nog veel mensen zijn die proberen door de belgische selectie te komen, wanneer ze vroegtijdig afhaken bij de luchtmacht hier. naar mijn idee hoor je dat niet vaak, maar is toch wel degelijk een optie?? houd alleen niet zo van dat taaltje :p
 
Kan dat dan? (Bij de belgische luchtmacht als je hier niet door de testen komt)
 
ehm ja... ik dacht het wel, ben het wel eens tegengekomen
alleen zijn de testen volgensmij compleet anders, ook meer op taalvaardigheid enz.
 
Wat ik me dan ff af vraag (verbeter me wanneer ik niet goed heb opgelet), word je vliegaanleg pas getest in een echt vliegtuig (die gele kist in het filmpje) in Belgie?

Groeten,

LALA
 
vliegaanleg wordt idd pas getest in een marchetti. Stonden hier op airwork een paar links, heb ze hieronder nog een keer neergezet.

Hier over de opleiding, die beschrijving op mil.be is een beetje karig, deze is beter:
http://home.tiscali.be/jansens.andre...20defensie.htm

Hier over de 'screening' die je krijgt op de Marchetti tijdens de KMS (KMA zeg maar). Een soort selectieonderdeel in de opleiding:
http://home.tiscali.be/jansens.andre/Screening.jpg

Dit komt trouwens van een site die gemaakt is door een ex-vlieger van de BAF. Staan wel veel interessante dingen op:
http://home.tiscali.be/jansens.andre/
 
Tjah dat is wel supergaaf, dat je vliegaanleg wordt getest tijdens het echte vliegen in plaats van een simulator :)

Zeker stof om over na te gaan denken..
 
Kan ook doodzonde zijn, dat je tijd gaat steken in een opleiding waarvan de kans dat je hem haalt misschien wel heel klein is omdat je geen vliegaanleg hebt maar dat nooit getest is.
Had je wel wat beters kunnen doen met je tijd als je het mij vraagt.
 
Aan de ene kant heb je gelijk Uncle, maar wat als je wel vliegaanleg hebt en je bent bijvoorbeeld afgevallen na de GVSS of op de KMA. Dan kan je het in overweging nemen...
 
Aan de ene kant heb je gelijk Uncle, maar wat als je wel vliegaanleg hebt en je bent bijvoorbeeld afgevallen na de GVSS of op de KMA. Dan kan je het in overweging nemen...

huh? als je aanleg hebt val je toch niet af op de gvss...... en KMS zal echt niet zoveel lichter zijn dan de KMA. Beter dat je op de gvss afvalt ipv na 1 jaar KMS op de marchetti.
 
Ja da's waar, maar in mijn post zei ik ook na het GVSS ;)

Zelf vind ik ook de selectie van de KLu logischer dan dievan de Begische Luchtmacht, helemaal op het gebied van vliegaanleg testen.
 
Ik vind het maar een rare volgorde. Eerst toegelaten worden op een vliegopleiding en dáárna pas kijken of je eigenlijk wel vliegaanleg hebt....hmm
 
Terug
Bovenaan