Piloot opgesloten op WC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Okki

New member
't zal je maar gebeuren ;)

Piloot opgesloten in wc vlak voor landing

Uitgegeven: 30 augustus 2006 22:22

OTTOWA - De inzittenden van een Canadees passagiersvliegtuig hebben een spannend moment beleefd toen een piloot vlak voor de landing zat opgesloten in het toilet. Canadese media berichtten over het incident dat zich zaterdag afspeelde maar woensdag pas naar buiten werd gebracht door luchtvaartmaatschappij Air Canada Jazz.

De piloot kreeg de deur van de wc buiten de cockpit niet open en zat ongeveer 10 minuten vast. De ongeveer vijftig passagiers waren er getuige van dat de man hard op de deur bonsde en via een intern communicatiesysteem om hulp vroeg. Uiteindelijk slaagden andere bemanningsleden erin de deur uit zijn scharnieren te halen.

Een woordvoerder van de vliegmaatschappij benadrukte dat iedereen aan boord kalm is gebleven en dat in het uiterste geval de copiloot het toestel alleen aan de grond had kunnen krijgen. Het vliegtuig was op weg van Winnipeg naar Ottowa.

:biertje:
 
las net dat hij terugkwam van de wc en de deur van de cockpit niet meer openkreeg... daarna werd die deur er met hulp van passagiers uitgelicht...
 
Huh? Als passagiers dat ding eruit kunnen lichten zou een terrorist dat niet kunnen?! Dus toch triplex, maar dan voor de cockpit deur.

Als onze vliegtuigen crashen is het enige dat heel blijft de cockpitdeur. Nou dan toch maar weer mijn flesje water inleveren, volgende keer dat ik ga vliegen.

Groet Koning
 
Hahaha, en wie vloog de kist dan?! Ben benieuwd wat je dan tegen ATC zegt. Ja uhhh... CRJ XXX maintaining straight and level and uhm don't call me during the next ten minutes... I have a shitty problem?
 
Ja weet ik ook niet, maar meeste mij-en hebben toch een procedure dat een CA in de cockpit komt als één vd flightcrew naar buiten moet ? Misschien heeft die aanwijzingen van de Co gekregen om die hinges eruit te wippen. Zo veel werk lijkt me dat ook weer niet . Maar goed de media maakt er weer een sappig verhaal van en wat me helemaal irriteert is dat er weer gesproken wordt van de piloot, we zitten toch gvd met z'n 2-en in de punt ?
 
Hahahaha, zoiets is bij ons ook gebeurd. Hier zat de gezagvoerder vast in de wc omdat die deur bleef hangen. Aan de bovenkant konden ze 'm net een beetje openwrikken en hebben ze de crashaxe doorgegeven. Daarmee heeft hij zich bevrijd! De pax vonden het bij ons geweldig... :)

De discussie over piloot/co-piloot is op Fok! ook weer geweldig ;)
http://frontpage.fok.nl/nieuws/67915
 
CA in de cockpit is leuk, maar volgens mij vlogen ze met 1 CA, dat gaat in de
CRJ 100. Dus dan geen CA in de kabine... mmm

gr
C (ook CRJ :biertje: )
 
Phoenix_X zei:
Hahahaha, zoiets is bij ons ook gebeurd. Hier zat de gezagvoerder vast in de wc omdat die deur bleef hangen. Aan de bovenkant konden ze 'm net een beetje openwrikken en hebben ze de crashaxe doorgegeven. Daarmee heeft hij zich bevrijd! De pax vonden het bij ons geweldig... :)

De discussie over piloot/co-piloot is op Fok! ook weer geweldig ;)
http://frontpage.fok.nl/nieuws/67915

Geweldig die opmerkingen aldaar.:kerst:
 
Hahahaha wat een heerlijke discussie!!

quotes:

- zover ik weet is t zelfs zo das als de hoofdpiloot zich niet in cockpit bevind de copiloot automatisch de baas is.

- Een piloot bestuurd hoofdzakelijk het toestel normaal., de co-piloot is als een "backup ondersteuning", maar is in feite ook een piloot. Hij/Zij houd ook alle gegevens bij zoals hoogte/snelheid koers etc om de vlucht makkelijk en veiliger te houden. Ook zijn ze er voor een geval van nood.

- maar een co-piloot kan wel handig zijn als de piloot bewusteloos raakt of vast zit op een toilet, bijvoorbeeld

- Bij voorkeur is de piloot aan het stuur, maar als het niet anders kan de co-piloot. Bij rustige vluchten is soms de co-piloot aan het stuur, vanwege training.

- Als Captains worden geselecteerd op vaardigheden, waarom merk je dan niks van dat extra streepje? Is ook een tegenspraak...

- zoals t bericht al zei is ook een copiloot en/of navigator opgeleid tot het landen van n vliegtuig...verder weinig specialls aan

- Zekers wel dat je op automatische piloot kan landen.
Het enige wat je hoeft te doen is gas terug en flaps.
Het vliegtuig zal zich zelf voor de landingsbaan zetten en dalen dmv ILS




Hahahaha wat een heerlijke discussie! :yeehaa:
Volgens mij hebben sommige mensen wat te veel films gezien op SBS.

En wie zei dat verkeersvliegerij saai is? :biertje:
 
En wanneer ga je die grote jumbo's vliegen Viper?
En word je straks ook echt piloot?

(en vervolgens komen er de vragen over je inkomen en je escapades met stewardessen)
 
Viper1983 zei:
ach ja.... Ik krijg ook nog altijd de vraag: Vlieg je nu ook al zelf? of mag dat nog niet? beetje jammer altijd

haha inderdaad,
zit je ook al echt aan het stuur??

:D :haha:
 
Er was eens een feest waar maar liefst 2 vliegers aanwezig waren..


Dude was cpt. 74, en gozert vloog als co op n king air.

Dude kreeg de meest ingewikkelde vragen als: "hoe dat dan wel niet was, en voelde om de (toen nog) grootste jumbojet ter wereld te besturen, en hoe geweldig moeilijk zoiets wel niet moest zijn!!!

gozert, die keek vrolijk om zich heen, en kreeg nog de tip om maar eens met dude te gaan praten... want die kon m vast nog wel helpen, dan werdt ook hij misschien wel piloot..!

gozert nam nog n biertje...

proost!:rolleyes:
 
Ja, van Duisters die menen dat ze grappig zijn....

En als de captain dan de cockpit in komt en vraagt of er iets nieuws was dan zeg ik dat ATC ons geinstrueerd heeft te dalen (is natuurlijk niet zo). En dan zie je al kijken naar de altitude window kijken en denken.... Eentje raakte bijna in paniek en vroeg waarom ik het dan niet gedaan had. Toen heb ik het hem maar uitgelegd.

Tja wie de bal kaatst...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan