PBB'ers bij Emirates?

Branson

New member
DUBAI, U.A.E., 7th August 2006 – Committed national recruiter, Emirates Airline, has received an overwhelming response for its Emiratization campaign. The Human Resource department’s summer calendar, packed with tests and interview sessions, has recorded one of the highest number of job applicants ever in the airline’s decade-plus national recruitment programme.

Almost 1100 young Emiratis, including a number of women candidates, have applied for the Dubai-based airline’s very successful and much-in-demand Cadet Pilot and Engineering training courses.

Attracting an average of thousand applicants every year, the two-year Cadet Pilot and five-year Engineering programmes, to which Emirates has allocated AED 45 million, has yielded many success stories.

Mahmood Al Khaja, who joined the airline in 1991 as a national recruit with the position of Trainee Engineer, recently took over the helms of Emirates’ Engineering Planning and IT Systems as Vice President.

Recognising Mahmood’s potential early on, Emirates invested heavily in his personal development and career. The airline nominated Mahmood for the prestigious IFA Len Gore Scholarship, and facilitated his one year on-the-job training with British Aerospace, Rolls Royce and British Midland Engineering – three major aviation organizations.

Through Emirates’ nomination in 2003, Mahmood was also one among 30 candidates selected from various Dubai-based organizations for the first-ever HH Sheikh Mohammed Bin Rashid Programme for Leadership Development.

“I have spent an exciting and challenging 15 years at Emirates, starting on a humble footing as Trainee Engineer and climbing the ranks to presently head the airline’s Engineering Planning functions,” noted Mahmood Al Khaja. “Emirates’ provided opportunities have significantly enhanced my negotiation, risk-taking and leaderships skills, and made me a well-rounded professional.”

Mahmood Ameen, recently promoted to Vice President Engineering Projects, represents yet another success story. Joining the Emirates group as a Trainee Engineer, Mahmood was soon designated as the airline’s Technical Representative in Seattle and Toulouse to oversee the inaugural delivery of its Boeing 777s and Airbus A330-200 aircraft.

Years later when Emirates embarked on an ambitious aircraft acquisition programme and became the world’s first airline to operate the ultra-long range Airbus A340-500; it was Ameen and his team of dedicated professionals who worked with Airbus engineers to define specifications of the aircraft. The A340-500 which allows Emirates to fly between any two places on the globe with no more than a single stop is currently operated on its Sydney-Christchurch, Melbourne-Auckland, Osaka, and New York routes.

Ameen noted: “Owing to my job profile, I was involved with the exciting and ambitious phases of Emirates’ fleet expansion programme, as it introduced longer range aircraft capable of flying medium and long haul routes in line with the airline’s business strategy. Currently I’m occupied with one of the most stimulating projects of my career; working with Airbus engineers to prepare the super-jumbo A380 aircraft to Emirates’ exacting specifications.”


Ook daar hebben ze vliegers nodig!
 
Maar dit bericht heeft daar niets mee te maken volgens mij. Als ik het goed lees gaat het over techneuten die door emirates zelf zijn opgeleid. Maar er wordt geen enkele keer gerept in hoevere ze vliegers nodig hebben.
 
Dat is deels ook zo. Maar nietemin groeien ze wel degelijk en ben ik benieuwd of er vliegers van hier daar werken.
Emirates heeft veel ervaren vliegers in huis gehaald, zodat hun expertise gebruikt kan gaan worden om hun eigen cadets op te leiden. Emirates Training College, met verschillende courses, wordt ook flink groter.
Het feit dat Emirates een record aantal lokalen recruteert voor hun
cadet programma geeft nog maar eens aan wat hun expansiedrift met zich meebrengt. En dat brengen ze dan ook groots naar buiten d.m.v. persberichten.
Iets wat ze in mijn ogen van Ryanair hebben afgekeken. Die hebben namelijk ook vrijwel dagelijks "persberichten".
 
Ik vlieg zelf niet voor Emirates maar heb een paar weken in de Malediven met een captain van hun gesproken. Ik kan nu niet echt zeggen dat deze man zo positief was over het bedrijf waar hij werkt.

Hij vertelde het volgende.

Vanaf july dit jaar moet Emirates vliegtuigen parkeren omdat ze geen crews hebben. Emirates krijgt op dit moment elke drie weken een nieuw vliegtuig maar ze hebben dus geen crew om ze te vliegen.

De vliegers hebben afgelopen jaar een pay-rise gekregen van 4% echter de inflatie bedroeg dat jaar 7%. Dus je kan het niet echt een pay-rise meer noemen.

Het Salaris dat op internet staat is wat je krijgt. Geen sector/duty of overnight pay.

Het huren of kopen van een huis in de woestijn schijnt ontzettend duur te zijn en daardoor voor veel mensen bijna niet meer mogelijk.

Vanwege bovenstaande heeft het bedrijf moeite om aan vliegers te komen zeker nu er meer banen zijn voor ervaren vliegers waar beter betaald wordt. Volgens hem krijgen ze nu veel f/o's uit zuid amerika binnen die op de checklist items na bijna geen engels spreken. Dus goed overleg tijdens problemen wordt een beetje moeilijk.

De beste man adviseerde ons om bij Emirates weg te blijven totdat het allemaal een beetje verbeterd. Er schijnen ook al aardig wat mensen weg te gaan.

Disclaimer: Dit zijn uitspraken van de desbetreffende persoon en niet mijn eigen kijk op Emirates. Ik nodig de mensen uit die bij Emirates werken en op dit board hun tijd doorbrengen om me te corrigeren waar nodig. Ben zelf van mening dat het nog een goed bedrijf is en net zoals elk ander bedrijf zijn er altijd mensen die alleen maar klagen.
 
Ook gehoord van een Em-rats baas, losing as many people as there hiring. Heb begrepen dat op de ultra long haul, heavy crews hun rest krijgen aan boord en op de return sector moeten vliegen. Waanzin als je het mij vraagt.
 
Van horen zeggen?"Wegblijven , slavendrijvers , uitzuigers , reporting culture , personeel rent gillend weg "
De Emirates-vliegers hebben de company's slogan Keep discovering niet voor niets omgedoopt tot Keep recovering.
 
uae is nog steeds een dictatuur..

nu hebben ze skype geblokt, zodat etisalat nog meer een monopoly heeft, effe met je mobiel bellen in de uae kost gelijk knaken..

EK, ook bij de draak hebben we net gasten aangenomen, blij dat ze weg zijn.
en wees eerlijk ik was er gisteren weer 47 graden in de schaduw, is toch echt teveel

leuke toko om een rating te halen, en wat uren te draaien en weg te wezen.

k.
 
Etisalat is de enigste telecom maatschappij in de UAE en dit bedrijf is eigendom van de regering (lees sheik) Ook de enigste internet provider dus en die hebben Skype geblocked in verband met veiligheidsredenen.

Ik heb zelf tot een jaar geleden in Dubai gewoond en de verhalen die je hoort kan ik merendeels bevestigen.
 
jaap,

jij vliegt zeker shorthaul:D :D
skype = telefoneren via internet, VOIP geloof ik in technische termen

k.
 
Yep wat de SH betreft, maar da's geen reden om Skype niet te kennen.
Het was bedoeld als verbazing , dat ze dat zomaar kunnen blocken daar!Ben je mooi genaaid..
 
Je moet eens opletten wat allemaal en niet kan als je ineens Arabisch bent in de UAE nog nooit zoveel (positieve) discriminatie gezien. vb Locals betalen geen water/licht rekening krijgen huis van sheik en expats betalen de kosten voor de locals etc etc etc.

Skype is maar een puntje van de ijsberg laten we toch eerlijk zijn met de huidige olieprijzen had de sheik wat extra geld nodig voor een nieuwe auto.

Ps. 's winters is Dubai een uiterst leuke plaats om te wonen 20-25 C groot strand en uitgaansmogelijkheden, de zomers zijn gewoon afzien buitendeurs zonder airco.
 
Dat schijnt ook weer niet zo denderend te zijn , en bovendien langs alle kanten financieel gekort/genaaid/genept...En geld maakt echt niet alles "wieder gut",vergeet het maar...
 
Ik heb wel eens gehoord of gelezen (weet ik niet meer) dat er een hoge kerel van Ryanair is overgestapt naar Emirates. Met als gevolg dat er loodzware roosters kwamen. Biologische klok staat dan volledig op zijn kop.
Het verhaal van veel overstappers naar CX is mij bekend.
 
een canadees is ontslagen bij EK, waarom.

de lokale geiten melkers, kunnen echt niet auto rijden, die canadees wordt van de weg gereden en steekt zn middelvinger op..
resultaat 1 maand de bak in en deportatie...

EK jongen gaan aan het werk kapot, er wordt geen rekening gehouden met body clock. dag 1 dxb-jfk 21 uur rust en jfk-dxb 2 dagen vrij en dan dxb-syd en terug.

ben je relief, tijd niet aan het stuur is gewoon rust in de kist.
gekker moet het niet worden

salaris, lijkt redelijk, inflatie in dxb is bizar, en jue wordt continu genaaid door de lokals, ik zit er elke trip 2 dagen en je wordt als buitenlander gewoon genaaid waar je bijstaat.

k.
 
Inflatie in DXB gaat keihard zoals Kliko ook al zegt de huur van een appartement/huis kan zomaar 30-50% omhoog gaan na afloop van een contract.

Op dit moment adverteert EK nog met TAX-FREE package maar sinds een jaar geleden is er weer een nieuwe (sub)belasting bij gekomen voor het huurders gedeelte van je woonruimte. En ik meen dat er ook een wet in voorbereiding is voor een inkomsten belastingwet naar Europees voorbeeld maar omdat ik toch uit Dubai vertrok heb ik dit niet meer bijgehouden.

De kwaliteit van de huizen is niet altijd even goed en als er regen valt kun je er op rekenen dat je de volgende dag kan dweilen klagen hierover heeft geen enkel nut. Aangezien onroerend goed een "Arabische" industrie is. Zoals ik al eerder zei en ook Kliko min of meer enorm veel positieve discriminatie...Voor een onsmakelijk voorbeeld kun je natuurlijk altijd het verhaal over de EK stewardess op pprune lezen.

Een ander onsmakelijk voorbeeld is het ongeval bij de bouw van de nieuwe terminal waar volgens de pers naar ik meen 18 mensen omgekomen zijn. Volgens de broer van een collega die naast de bouwput werkte waren het er eerder richting de 80.

Discriminatie richtlijnen van belangrijk naar minder belangrijk.

- Arabieren
- Blanke Europeanen
- Gekleurde Europeanen
- Aziaten

Klinkt hard maar zo werkt het daar helaas. Ik weet niet of het politiek correct is dit zo te plaatsen maar het geeft je een idee van de denkwijze in DXB. O en de grootste auto heeft altijd voorrang op een rotonde, toch wel blij dat ik een grote 4x4 had :biertje:
 
Nope, verkeersregels in het Midden Oosten, locals gaan voor infadels. Als een local een ongeluk veroorzaakt is het toch de schuld van de infadel, want als jij daar niet was geweest was het ook niet gebeurt. Als je een auto koopt is er een white tax, hij wordt iets duurder als je blank bent.
 
Cost of Living

Cost of Living

One thing a lot of people forget to look at is cost of living.

Salary is not the important thing - it's your take home pay that's important.

There's a very eye opening thread about the cost of living vs. salary on PPRuNe.
 
Terug
Bovenaan