Participeren Diamond DA42 !

lenthamen

New member
Ik ben zelf een DA40 vlieger bij de Diamond Flyers (EHLE) en wil graag het volgende onder de aandacht brengen:

Op dit moment is er een initiatief gaande om op korte termijn een Diamond DA42 aan te schaffen. Er worden nog wat participanten gezocht. Heb je interesse om betaalbaar op een twin te gaan vliegen? Neem dan even contact op met de stichting...

De kist die men op het oog heeft is een vrijwel nieuw exemplaar voorzien van alle denkbare opties, zoals TKS FIKI, Long Range tanks, Stormscope, TCAS, Oxigen, etc. Centurion 2.0L diesel.

Indicatie van het kostenplaatje: 16-20 participanten, aandeel rond de 25K, vliegprijs per uur: 180EUR nat.
 
Leuk initiatief!

Hoeveel participanten hebben jullie al? Wat is de indicatie van de vast lasten per jaar? Hoeveel dagen mag je hem meenemen?
 
Hoeveel participanten hebben jullie al? Wat is de indicatie van de vast lasten per jaar? Hoeveel dagen mag je hem meenemen?

Ik was op de eerste informatie bijeenkomst een week geleden. Toen waren er 10 mensen die wilden participeren (waaronder ik). Zoals het er nu naar uit ziet zouden er nog 6 mensen nodig zijn.

Vaste kosten kwam uit rond de 1100 EUR /jaar.

Volgens het huidig model (wat voor de DA40 gebruikt wordt) mag je simultaan 4 toekomstige reserveringen (blokken van 4 uur) uit hebben staan in het reserveringssysteem.
Daarnaast mag je 1x per jaar de kist meenemen voor een 3-daagse tocht.

Overigens wordt er gekeken of er voor de DA42 niet een ander reserveringsmodel gehanteerd moet worden, omdat daar waarschijnlijk op een andere manier van gebruik gemaakt gaat worden (minder vaak maar langere periodes bijv).
 
Goed initiatief.......

Wellicht een optie de kist op Rotterdam te stallen.....landingen op EHRD zijn goedkoper dan EHLE, daarnaast is JET A1 ook een stuk voordeliger hier...scheelt in de kosten.

Oooh ja. Ze hebben een ILS in Rotterdam.....(misschien in de toekomst ook op EHLE..)
 
Wellicht een optie de kist op Rotterdam te stallen.....

De standplaats wordt Lelystad. Onderhoudsbedrijf Wings over Holland zit letterlijk om de hoek. Bovendien is het bestuur van de Diamond Flyers meestal aanwezig in de hangar, wat bijdraagt aan een soepel verloop van de operationele zaken...
 
Klinkt goed! Ik hoop dat jullie de 16 mensen halen. Ik denk wel dat jullie het systeem moeten veranderen want 1 keer per jaar 3 dagen meenemen voor een twin is best wel een beetje weinig denk ik.
 
Terug
Bovenaan