Deze apparaten vallen onder de MLA categorie.
BVI/special BVL benodigd.
Ze zijn voorzien van een registratie.
Voorheen moest deze in de 'chute' worden aangebracht, maar omdat er vaak gewisseld word van samenstel(motor-'chute') hoeft dat niet meer.
De registratie bevind zich op het harnas waar de motor aanhangt. Ik weet ff niet hoe zo'n ding officieel heet.
Dan de uitspraak van parapiloot:
'Maar registreren van met name start en landingsplaatsen is een erg ingewikkeld proces, dus de meeste mensen die ik sprak die ook in nederland vliegen doen het allemaal niet zo ingewikkeld, omdat de pakkans klein is als je in G/E airspace blijft'
assed:
Met die attitude kom je dus in de situatie zoals N2024 omschreef, je komt ze 'ineens' tegen.
Die aanvraag was helemaal niet zo ingewikkeld.
Verklaring geen bezwaar grond eigenaar, verklaring geen bezwaar gemeente, insturen IVW en je ontheffing was binnen.
Hoe soepel dat nu verloopt met de berteffende provincies weet ik niet.
De pakkans in de lucht is dan wel niet zo groot, maar als je buren op de grond klagen staat de lokale politie zo bij je op de stoep.
De zeil-/scherm vlieg brevetten worden afgegeven door het KNVVL.