P1 P2 P1/S (voor CTC) wat een formulier

skydiver

New member
weet iemand hoe het zit met uren invullen? Ik moet voor CTC uren invullen, maar daar vragen ze naar P1, P2 en P1/S. VOlgens mij is P1 = PIC en P2 = co pilot. is (S)PIC ook P1? en wat is in vredesnaam P1/S. is dat als je examen doet ofzo? of is dat SPIC? wat een formulier moet je daarvoor in vullen!
 
en nog iets, hoe vul je simulator uren in? je hebt dan de keuze p1/p2/p1s/dual. maar je kunt dan toch geen jet invullen? het is wel op een boeing simulator,. maar niet echt natuurlijk.
 
P1/s

P1 under supervision= wanneer de FO het machien bedient in een 2 crew A/C.

maw de uren die jij als FO hebt gevlogen en het jouw sector was, jij doet TO en Landing.

het is dus niet SIC.

al je uren dat je als commander hebt gevlogen=P1
al de uren die je als F/O hebt gevlogen, PF=>: P1/S
al de uren als F/O PNF=> p2

k.
 
Hallo KLIKO,

Je vergeet één wezenlijk ding. Je moet nog delen door je schoenmaat en vermenigvuldigen met de lengte van je veters. Tenminste als je in de rechterstoel zat op het moment dat je over een airway vloog met een even nummer en niet wanneer je in het upper airspace vloog boven West Europa met uitzondering van Frankrijk op Zondagen tussen 2 en 3 uur 's middags lokale tijd. Tussen een breedte van 50,3 en 54,2...

Zucht...
 
Ik moet ook bij CTC uren invullen van de simulator (MCC). Maar waar vul ik die uren in? Die kan ik toch niet bij Jet invullen?
 
Als je er echt onzeker over bent, bel dan gewoon Jo Ward even, vinden ze vast niet erg als je even om clarification vraagt :D
 
Terug
Bovenaan