Vracht..
Je hebt het hele spectrum. zie de post van NKAWTG. Kalitta die doen alles, veel wilde vaart, etc tot aan lijndienst vracht.
het ligt eraan bij welke baas je gaat sturen, die bepaalt waar het beestje naar toe moet, het liefst op tijd ook al heb je 29 MEL items(<-mijn persoonlijke record).
Ikzelf doe lijndienst vracht af en toe een charter. volle bak kerstbomen voor Dubai/110T nokia telefoons voor Delhi/rubber dog shit from Hong Kong/autos
Over het algemeen gaat het er op de vracht er vriendschappelijker aan toe, je moet 12 dagen met elkaar op stap. de vloot is redelijk klein, je kent je collegas beter daardoor. en GEEN KIPPEN OM TE IMPRESSEN!!!!!!!die vind je wel weer in de stad.
Als je zolang op pad gaat moet je wel tegen een pisstaking kunnen, anders wordt je niet oud.
en voor iedereen die nog nooit met een "stoker" gevlogen hebben, dat is het ultieme van trucken.
Ik zelf ben een rauwdauwer ( kan niet wachten op de reacties van diegene die me kennen:kiss
en pas beter op de vracht, zelf bescherming denk ik
op de vracht gaan het bij ons altijd met M.86 of sneller, alleen als ik de klokkies niet meer kan lezen gaat het gas eraf. en westbound M.88 om de KLM van 1400 te halen in MAN.
Vracht,
- Geen status, er is nix romantisch aan een vracht ramp at O fuck early met allemaal 747 classics en een paar verdwaalde MDs met gierende APUs en Packs. die allemaal een wasbeurtje kunnen gebruiken en eruit zien of ze net uit mohave zijn geplukt.
wil je status en met glimmende strepen kippen impressen, is vracht niet voor jou, heb al jaren geen das omgehad, of jasje aangehad, mn buurman heeft mij nog nooit in uniform gezien dat ligt achterin de jeep van 18 jaar oud(ik heb iets met oud amerikaans spul). mn buurman denkt dat ik in de dope zit!!
- als je binnenkomt in the wheelhouse kijk je naar de oranje defect stickers, minder dan 10 is een goede dag, FE geeft een aircraft briefing van 15 minuten!! reversers locked out, high oil use op nr 3, Pack inop,ins 1 doet het maar half,.
dan pissed the APU af, ook nog een ground Xbleed start. ops normal
- veel eten en drinken,stappen met collegas van MAC in HKG en DXB:biertje:
Maar,
er is nix mooiers dan de cockpit van een classic 747 op MTOW en flaps 10 en 4 gillende JT9s
tijdens de start, dat samenspel is supergaaf. die FE die de throttles constant "trimt", de hele baan gebruiken en in de amber lights roteren..
FUCK ik ga die Classic missen..maar zoals de jongens van MAC al op sticker hebben, de "-400 is de nieuwe classic"
Kliko has the shirt(with stains) and keeps on trucking!!
Als iemand nu de
"You are a freight dog if" hieronder kan posten!