oud EMVO klanten

haagschewausie

New member
Misschien een bekend verhaal voor sommige, misschien dat jullie wat info kunnen geven over het volgende.

Ik heb kort geleden de EMVO (elementaire miltiaire vliegeropleiding) te Woensdrecht niet gehaald. Ben er in de vliegfase uitgegaan omdat ik het tempo niet bij kon benen. PC-7 is een mooie kist, maar niet de makkelijkste :)

Wat zijn de mogelijkheden voor iemand in mijn situatie, ik ben druk om mij heen aan het kijken of ik nog wel wat wil doen binnen de luchtvaart. Ik moet binnenkort behoorlijk wat knopen gaan doorhakken en ik wil op alle fronten georienteerd zijn. Ik moet een keuze maken om niet te gaan vliegen en voor een andere functie binnen de klu te gaan. Of uit dienst en het civiel proberen. dus:

hoevere kan ik mijn ervaring gebruiken bij civiele opleidings instanties. Vast wel iemand die ene antwoord kan geven.

groetjes
 
Tja, veel voordeel zul je er niet van hebben. In ieder geval niet op financieel niveau. (dus hoogstwaarschijnlijk geen uren-aftrek tijdens de meeste geintergreerde opleidingen)

Ik denk dat je, met jouw achtergrond, echter op zich een goede kans maakt een civiele opleiding met succes af te ronden. Of je een baan krijgt... tja... Da's natuurlijk een ander verhaal. Daar gaat 't meer om netwerken en je sollicitatiebrief op het goeie moment op de goeie stapel te hebben liggen.

---
Het kan iig geen kwaad je bij KLS/NLS 's voor een keuring aan te melden.
Vroeger hadden KLS en KLu zelfs een gedeelde database voor wat betreft de vliegerkeuring? Ik weet niet of ze die nog steeds hebben, je zou 's kunnen informeren.

Succes met je keuze,

Klaas.
 
Probeer zo snel mogelijk te focussen op iets wat een bepaalde zekerheid heeft. Ken persoonlijk (te) veel mensen die de vliegdroom zijn blijven najagen en daardoor (te) lang blijven stilstaan, met alle financiele gevolgen en consequenties. Wat zijn je mogelijkheden binnen defensie?

Met jouw achtergrond kan je misschien voor techniek gaan en op zo'n manier toch met de luchtvaart verbonden blijven. Binnen de Klu bestaat ook de (Officiers-)functie van Boordvliegproefkundige (Flight Test Engineer) en als ik 30 jaar terug in de tijd zou mogen gaan, zou dat MIJN doel zijn.

Anyway good luck en ik hoop dat je snel 'rust' zal vinden en deze grote teleurstelling een plekje kan geven....

:traantjes
 
:mad: Had net een reply getypt van een aantal pagina´s blijkt er iets niet goed gegaan. Bij deze de second try.

Als luchtmacht vlieger heb je het nadeel dat je van de grond af aan moet beginnen als je de burger luchtvaart in wilt.
Je zult dus minimaal 9 maanden de schoolbanken in moeten voor de theorie.

Je kunt de established scholen in Nederland gaan doen waarbij je een flinke smak geld op tafel mag leggen voor een, naar mijn mening steeds minder kwalitatieve, komplete opleiding.
Je kunt richting Engeland gaan voor eenzelfde soort opleiding (denk dan aan b.v. EPST).
Je kunt ook via de EAA naar Madrid gaan waar je het voordeel hebt om de theorie en het vliegen met elkaar af te wisselen.
Een andere optie is om in Hoofddorp bij de CAE/NLS je theorie te doen en vervolgens naar Portugal te gaan om daar bij de AAE als ab-initio student te gaan vliegen. De AAE is de school waar de NLS praktijk doet. Dit is dan ook de reden waarom zij de Hoofddorp theorie accepteren voor hun ab-initio cursus.
Klein detail daarbij is dat je vrijwel precies dezelfde opleiding opleiding krijgt als de NLS voor (nu nog) bijna de helft van het geld.
En als laatste heb je natuurlijk nog de Amerika optie maar daar weet ik zelf helaas niet al teveel vanaf.

Ik zelf heb het Portugal traject doorlopen nadat ik op Woensdrecht afgevallen was. Ik kwam echter van de KM en had mijn ATPL theorie dus al gehaald. Kon dan ook meteen beginnen met vliegen.
Blijft rot voor je dat je het niet gehaald hebt. Ben je voor of na de ICC afgevallen?

Succes.

FPS
 
ja, ik was na mijn ICC afgevallen. Had echt een kutweek toen ik mijn ICC moest doen, heb er 4 keer over moeten doen!! Het ging echt niet, toch onderliggende spanning wat ik niet echt bewust heb meegemaakt. Hierna had ik geen credits meer en dan kan het snel over zijn.

Functies die mij zijn aangeboden zijn fighter control (gevechtsleiding) en lucht verkeersleiding op AOCS NM. Ik ga binnenkort nogmaals op gesprek voor deze functie. Het is belangrijk om voor mezelf te bepalen of ik het wil en kan. Vliegerselectie halen is geen echte pointer dat je een grote kans maakt om te slagen. Afval percentages zijn schrikbarend te noemen. Hier zou ik ook een aanvullend selectie onderdeel voor moeten doen, de rest is gelijk is aan de vliegerselectie dus de keuring is snel te doen. Volgende maand zou ik gelijk kunnen instromen dus... no stress! pff

Beide staan te springen om mensen.
 
Laatst bewerkt:
Ze staan op dit moment te springen om mensen bij de verkeersleiding. En dat is niet alleen bij de KLU, ook bij de LVNL kunnen ze de mensen niet aanslepen.
Als je VKL wilt worden op Millingen moet je je wel bedenken dat je de hele dag binnen zit naar een beeldbuis te staren.
Veld controller kan leuk zijn als je op een interessant veld zit zoals Eindhoven of Woensdrecht (veel verkeer).
Heb wel begrepen van een aantal ex KLU VKL´s (die er recentelijk mee gestopt zijn) dat de omstandigheden op dit moment dusdanig zijn dat veel mensen naar de burger maatschappij overstappen.
Zou ATC je leuk lijken ga dan ook eens bij de LVNL kijken. Je verdient een stuk meer en het werk aanbod is ook hoger.
 
Terug
Bovenaan