Orbit ATPL vs Skyjob ATPL

  • Onderwerp starter Onderwerp starter surfrules
  • Startdatum Startdatum
S

surfrules

Guest
Wil deze week beginnen met mn ATPL distance learning en heb daarom de afgelopen dagen wat research gedaan in de mogelijkheden en verschillen onder de verschillende aanbieders, waaronder het waypiont traject van Oxford, Orbit en Skyjob..

Na wat overwegingen heb ik het waypoint traject laten vallen en wil ik de keuze laten vallen tussen skyjob en orbit.

Aangezien ik met beide partijen een goed gesprek heb gehad wil ik toch nog ff jullie mening of (nog beter) ervaringen met Orbit OF Skyjob ook ff horen?

Anybody?

regards S
 
Dag S,

Heb geen ervaring met Orbit, heb mijn theorie gedaan via Seppe bij Skyjob.
Traject ging redelijk goed, werd goed voorzien van studie materiaal en een rode draad om te volgen echter......distance learning is wel iets van jezelf! Je hebt er een grote zelf discipline voor nodig, de school houd je niet aan je handje vast => inherent aan distance learning natuurlijk. Eigenlijk is dat een beetje hetzelfde als het oude zelfstudie wat nu helaas niet meer mag, je moet de studie volgen bij een erkende FTO. (Moeten meer mensen geld aan verdienen natuurlijk....:dozey: )

Je krijgt bij Skyjob een handje vol email adressen voor ieder vak, kun je vragen stellen over de stof die je dan een dag tot een week later terug krijgt. Niet iedere leraar houd zich daar aan maar zijn dan vaak via een andere manier te berijken. Zo ook Arend van der Meer (Bij meerdere wel bekent?), hij heeft een hekel aan info via mail, kan daar z´n ei niet kwijt maar je kon hem gerust middernacht bellen bij wijze van spreken. Erg belangrijk is dat je elke week die rode draad volgt, een paar dagen achter lopen haal je écht niet zomaar weer in, je zin verwijnt en voila, je bent een van de vele uitvallers........:(

Just my comments.., Succes!
 
Sinds een paar maanden bezig via Orbit, goed ervaringen tot nu toe en over de boeken en software ben ik zeer tevreden.
Ik kan mooi mijn eigen tempo bepalen en dat komt mij wel mooi uit aangezien ik ook nog een ander leven heb :)
 
Geen ervaring met Orbit maar wat ik hoor van anderen zeer positief. Heb wel wat studie materiaal gezien en e.e.a. ziet er zeer gestructureerd uit.
 
:grijns: Ha ha Arend.... tja loop een willekeurige vliegschool in Nederland binnen en de kans is groot dat je Arend tegen het lijf loopt! :grijns:
 
MACH 1,

heb jij het nieuwe studie materiaal gebruikt voor je ATPLstudie via skyjob?
Skyjob hanteerd zins een klein jaar een nieuw soort studie boeken uit zweden of zo iets?:p: in ieder geval geen oxford voor het distance learning.
Volgens zeggen goed te doen...

FOXTROT,

Orbit hanteerd OXFORD boeken toch?

cheers and regards
 
Nope, Orbit hanteerd Bristol. Kwaliteit boeken: 10+. Vergeet ook het (gratis!) forum niet, daar staat een schat aan info. Overigens ook voor niet Bristol-studenten toegankelijk.

Zo, die ouzo en raki stijgen lekker naar mijn hoofd.... Orbit gebruikt natuurlijk Bristol. Kijk anders even op Pprune voor ervaringen met hun materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Ook mee eens dat Orbit prima materiaal (van Bristol Groundschool) levert. Ook ik heb daarmee alle examens de eerste keer gehaald :yeehaa: . Als je extra hulp wilt hebben tijdens je study kun je ook altijd terecht op het forum van Bristol, ik heb daar ook vaak gebruik van gemaakt. Success!!
 
hey hey,

ik heb 21 aug. mijn eerste gesprek en capaciteiten onderzoek bij de CAE. Heeft iemand enig idee wat voor een soort vragen aan je gesteld worden tijdens het gesprek en wat precies het capaciteiten onderzoek inhoudt?

groetjes martijn..
 
Foxtrot zei:
Sinds een paar maanden bezig via Orbit, goed ervaringen tot nu toe en over de boeken en software ben ik zeer tevreden.
Ik kan mooi mijn eigen tempo bepalen en dat komt mij wel mooi uit aangezien ik ook nog een ander leven heb :)
@ Foxtrot: Wat is je einddoel? Werken en vliegen erbij? of op de rechterstoel?
Eerst nog m'n PPL, maar daarna wil ik ook ds atpl'en...
 
Heb me redelijk verdiept in het studiemateriaal wat door Orbit en de diverse concurenten wordt aangeboden en kan zeggen dat Orbit zeer goed materiaal levert voorzien van een goede begeleiding. Ik denk dat de prijs/kwalitijd verhouding gewoon goed is.
 
@ Beekie:

Einddoel voor mij is mijn CPL. Nee niet om mijn brood ermee te gaan verdienen.. dat betaald veel te slecht :)

Maar ik wilde voor mijn (PPL) IR gaan, ME en vervolgens CPL, maar na rondgekeken te hebben heb ik toch maar besloten om voor mijn ATPL te gaan. De belangrijkste reden is toch wel dat het aanbod in DL cursussen voor ATPL een stuk beter is dan CPL en iedereen zegt dat de hoeveelheid werk extra wel meevalt.

Soms heb ik het een paar maanden rustig en dan weer druk, met DL is dat prima te doen. Planning is volgend jaar jaar ergens klaar te zijn en dan praktijk in de VS te gaan doen.

Ik zie mezelf nog wel eens wat meer doen in de luchtvaart en dan heb ik graag een CPL.
 
gents,

heb uiteidelijk gekozen voor Orbit!
Na wat reactie gelezen te hebben op het forum en wat reacties van omstanders heb ik het besluit genomen.

Vorige week alles op gang gezet en binne 4 dagen was alles geregeld.
Afgelopen zaterdag zijn de boeken binnen gekomen en het studie materiall ziet er goed uit en is overzichtelijk.

Zijn er hier ook mensen die ploegedienst lopen voor hun werk?

Loop momenteel zeer onregelmatige ploegedienst en hoop daarom ook dat het te combineren valt...studie vs werk..

cheers,.
 
Terug
Bovenaan