OPS vraagje over SAR procedures

Hessel

New member
Afgelopen dinsdag was het weer zover. Operationele procedures voor de derde keer.

1 van de vragen ging over SAR procedures. De vraag was ongeveer:

Op welke wijze geef je aan een hulp verlenend schip aan dat hulp niet meer nodig is:

-A door laag voor het schip langs te vliegen en het gas open en dicht te schuiven
-B door laag achter het schip langs te vliegen, het gas open en dicht te schuiven en naar de kust te vliegen
-C door een rondje om het schip te vliegen en vervolgens laag achter het schip langs terwijl je het gas varieert
-D door laag achter het schip langs te vliegen terwijl je het gas varieert

Ik heb deze vraag nog even nagekeken in de lesboeken (Mosbach en Luchtvaartregels, het hoe en waarom of zoiets).
Probleem is dat deze boeken elkaar tegenspreken. Mosbach geeft antwoord C en het andere boek antwoord D

Wie weet het juiste antwoord?
 
D

Goed zoeken in het forum. Exact deze zelfde vraag is eerder aan de orde geweest (zo zie je maar wel dat ze telkens hetzelfde vragen, alleen dan verdeeld over meerdere examens)
 
Ik geloof je graag maar kan een dergelijke vraag niet vinden (niet in de lopende onderwerpen en ook niet in het archief. Ik zoek op 'Schip' (leek mij het meest voor de hand te liggen)
heb je iets meer voor me?
 
Het betreffende onderwerp staat niet meer op het PBB (te oud).
In Mosbach staat het fout.
Ik zal de vraag herhalen zoals ik hem heb gehad:

Search and rescue operating procedures.

U heeft een schip middels search and rescue signalen om assistentie verzocht bij een in het water geraakt vliegtuig. Welke procedure maakt aan het schip duidelijk dat verdere assistentie niet meer benodigd is?

A. Eenmaal rond het schip vliegen en vervolgens op geringe hoogte achter het schip langs waarbij u het gas open en dicht schuift.
B. Op geringe hoogte vóór het schip langs vliegen waarbij u met de vleugels schommelt om vervolgens richting kust te vliegen.
C. Op geringe hoogte dicht achter het schip langs te vliegen waarbij u het gas open en dicht schuift.
D. Op geringe hoogte achter het schip langs vliegen waarbij u met de vleugels schommelt om vervolgens richting kust te vliegen.

Het juiste antwoord is C.
Volgens Mosbach zou het A moeten zijn, maar dit klopt dus niet.
 
Terug
Bovenaan