Oproep - jetvliegers voor verhaal in Quote

QBB

New member
Voor Quote ben ik op zoek naar jetvliegers met een eigen jet óf vliegers die voor hun werk/zaken zelf hun (geleasede/gehuurde) jet vliegen.

Tips (over uzelf of over collega-vliegers) worden zeer gewaardeerd! Uiteraard gaan we hiermee zeer zorgvuldig om, bovendien portretteren we enkel vliegers die zelf hun medewerking verlenen.

Alvast dank!
QBB
 
Voor Quote ben ik op zoek naar jetvliegers met een eigen jet óf vliegers die voor hun werk/zaken zelf hun (geleasede/gehuurde) jet vliegen.

Slechte zaak om voor of na een vergadering zelf achter de knuppel plaats te nemen, terwijl je in je hoofd nog met deze vergadering bezig bent. Dit veroorzaakt te veel afleiding mbt het vliegen met alle gevolgen van dien.
Er zijn nog steeds teveel incidenten en accidenten ten gevolge van dit.

Zou je willen adviseren om dit soort zaken niet te "promoten" door een glamour verhaal voor de Quote te schrijven omwille van de veiligheid.

Beter zou zijn om in contact te treden met vliegbedrijven die deze service bieden, NetJets bijvoorbeeld. De persoon van of naar de vergadering kan in alle rust zijn ding doen terwijl de vliegers alle vliegtaken tot hun verantwoording nemen, gezien hun ervaring is dit beter en veiliger dan af en toe eens je eigen jet heen en weer te vliegen.

Met andere woorden, schoenmaker blijf bij je leest!

Succes met je artikel!

GF.
 
Dank! En dank voor je advies.

Ik wil in het verhaal diverse vliegers aan het woord laten. Daarbij kunnen ook mensen zitten die een eigen jet hebben maar die het vliegen bewust niet combineren met zakendoen.
Bijvoorbeeld twee ondernemers die beiden hun brevet hebben en (met een FO uiteraard) voor elkaar de vluchten uitvoeren, zodat de ander achterin rustig de gedane zaken kan voorbereiden of evalueren.
 
Kom op jongens, gelijk of niet maar laten we hier niet direct de moraalridders uithangen. Qbb stelt een vraag; geeft antwoordt of onthoudt u van commentaer.
 
Vliegen is een serieuze en gevaarlijke zaak, alleen door het minimaliseren van risicos en het verantwoord omgaan met het restant kan een voldoende veilige uitvoering tot stand komen. Een zinvolle discussie ligt hieraan ten grondslag.

We lezen telkens weer dat welgestelde heren vlak voor de kerst er met hun gezin in hun eigen kist op uittrekken om vakantie te vieren met alle gevolgen van dien.

GF.
 
ik vraag me af of dit wel de juiste tijd is voor een glamour verhaal over vliegers... of ben ik nu een azijnpisser
 
ik vraag me af of dit wel de juiste tijd is voor een glamour verhaal over vliegers... of ben ik nu een azijnpisser

Glamourverhalen zijn altijd het meest schitterend in tijden van armoede en gebrek. Dan rolt het geld van de gefortuneerden tenminste; als dit geld niet rolde dan ging het pas echt slecht met de economie.
En als Quote verhaaltjes schrijft, is dit echt niet alleen maar voor deze gefortuneerden. Ook de "have nots" lezen die blaadjes en kijken naar Miljonair Fairs en smullen van loterijfortuinen.
 
En gelukkig kunnen we nog genieten ookal is het crisis! Het zou wat zijn als er in tijd van economische tegenslagen geen luxe meer zou kunnen zijn :yeehaa: . Als je er toch voor gewerkt hebt moet je er ook gebruik van kunnen maken :yeehaa: .
 
Inchecken in de Mile High Club was nog nooit zo makkelijk als met een eigen vliegtuig. Onze vermogende vrienden gebruiken massaal een eigen kist voor privé- of zakelijk gebruik. Harrie van de Moesdijk vliegt Cessna, John de Mol en Nina Brink Falcon, Rattan Chadha heeft een Bombardier, en Marcel Boekhoorn doet het met een Gulfstream.

bron

Yeh and Tricky 'leenboer' Dicky deed het met 'n Citation XLS en Bert Verwelius doet het met 'n Falcon 7X.

:snore:

Back on topic.

Als je betrokken bent bij privé- of zakelijke operaties, is het spreekwoord: horen, zien en zwijgen (tenminste als je je job wilt blijven behouden).
 
En gelukkig kunnen we nog genieten ookal is het crisis! Het zou wat zijn als er in tijd van economische tegenslagen geen luxe meer zou kunnen zijn :yeehaa: . Als je er toch voor gewerkt hebt moet je er ook gebruik van kunnen maken :yeehaa: .

Tuurlijk mag genieten maar het gaat om beeldvorming. En met name het beeld van de mensen met de roze zonnebril. Laten we ze niet nog meer worsten voorhouden die ze niet zullen krijgen. Want zoals al NazgulAir al zei, ook de "have nots" lezen quote.
 
Yeh and Tricky 'leenboer' Dicky deed het met 'n Citation XLS en Bert Verwelius doet het met 'n Falcon 7X.

:snore:

Back on topic.

Als je betrokken bent bij privé- of zakelijke operaties, is het spreekwoord: horen, zien en zwijgen (tenminste als je je job wilt blijven behouden).


En ze hebben / hadden allemaal hun eigen team van prof. piloten.

Mag dat nu ook al niet meer? Ik dacht dat we banen zo belangrijk vonden, maar het is hier (airwork) ook nooit goed.
 
En ze hebben / hadden allemaal hun eigen team van prof. piloten.

Mag dat nu ook al niet meer? Ik dacht dat we banen zo belangrijk vonden, maar het is hier (airwork) ook nooit goed.
:duh:

Zowel de Citation XL als de Falcon 7X zijn MULTI CEW (en boven de 5.700 kg MTOM). en dienen i.d.d. door professionele piloten gevlogen te worden ;)
 
Voor Quote ben ik op zoek naar jetvliegers met een eigen jet óf vliegers die voor hun werk/zaken zelf hun (geleasede/gehuurde) jet vliegen.

Tips (over uzelf of over collega-vliegers) worden zeer gewaardeerd! Uiteraard gaan we hiermee zeer zorgvuldig om, bovendien portretteren we enkel vliegers die zelf hun medewerking verlenen.

Alvast dank!
QBB

De quote ken ik wel met hun overdreven belachelijke beschamende artikelen en volledige naamaanduidingen om mensen zwart te maken.... Stelletje kinderen daar, ik zou niet hierop reageren heren!
 
Wat een gezeik allemaal weer jongens! En dat ook nog eens voor een groot gedeelte van hobbyisten, om wie het niet eens gaat!

Als je privé-piloot bent en je leest dit, dan geef je per PM gewoon aan dat je mee wilt werken, en klaar is kees.

Ik denk namelijk dat het wèl een interessant artikel kan worden. Gewoon een artikel over het leven van een corporate-pilot, hier en daar een profiel, fototje en hoppa, naar de drukker. Lijkt me niets mis mee.

Ik ben maar een gewone lijnvlieger dus aan mij heb je niets.

Groeten,

Q
 
Terug
Bovenaan