Opleidingsschuld - Belasting

PitchDisconnect

New member
2005 Is helaas alweer het laatste jaar dat je je rentekosten over de opleidingsschuld kan aftrekken van de belasting.

Weet iemand of er nog constructies mogelijk zijn om dit te omzijlen en te zorgen dat onze staat nog een steentje bijdraagt?
 
ik ben toevallig gisteren bij een belastingadviseur geweest, en die schijnt eea te weten wat betreft schulden door een vliegopleiding. Ik heb natuurlijk nog geen uitsluitsel over of ik iets terugkrijg, maar een vriend van me heeft het zo ook gedaan en een aardig zakcentje van de staat gekregen..
 
Belangrijk onderscheid tussen de aftrek van studiekosten en de aftrek van RENTE over de studieschuld. Had je het ook over de rente met die inspecteur gehad?
 
jep, hij had het over een overgangsregeling, maar hij moest nog nakijken of die nog van toepassing was, daar weet ik dus nog niets over...
 
Keep me informed,

als ik goed geinformeerd ben is dit het laatste jaar voor die overgangsregeling met betrekking tot die hypotheekrente aftrek. Dit is volgend jaar alleen nog maar mogelijk voor een hypotheek met betrekking tot een huis (vastgoed).

Greets PD
 
Terug
Bovenaan