Open dag /Fly in Middenmeer voor MLA's

spreeuw

New member
Zaterdag 2 juni houdt Vliegclub Wieringermeer haar jaarlijkse open dag / fly in. Belangstellenden zijn welkom van 10 tot 17 uur op het vliegveld aan de Flevoweg 1 in Middenmeer.
-De vereniging toont haar dertig MLA vliegtuigen.
-Vliegschool Adventure Flights geeft een indruk van haar activiteiten.
-Zweefvliegclub Den Helder is aanwezig met twee toestellen
-modelvliegclub Beaufort 7 uit Medemblik verzorgt demonstraties. Ook zijn er vluchtsimulaties.

Voor bezoekende MLA's wordt op deze dag geen landingsgeld berekend.

Zie www.vliegclubwieringermeer.nl voor meer informatie.
 

Bijlagen

  • opendag2012.jpg
    opendag2012.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hehe, bravo voor dit initiatief! Dit jaar had het toch niet gekund, maar een volgende gelegenheid verneem ik graag. Misschien wel iets langer op voorhand, weliswaar...

Overigens best indrukwekkend dat er op dit veldje van een zakdoek groot wel dertig kisten gebaseerd staan.
 
Volgend jaar zal ik het eerder posten. Helaas dacht ik er gisteren pas aan om er hier melding van te maken.

We kijken terug op een geslaagde open dag. Volgend jaar zal er weer een open dag worden gehouden op de eerste zaterdag van juni. Kun je die alvast in je agenda zetten!
 
Dus met mijn toestel van 325kg leeggewicht en MTOW van 544kg mag ik langskomen als ik onder de 450kg blijf? Er is op Venlo een hoop te doen geweest over de exacte bewoording. Is de beperking op EHMM max landingsgewicht of MLA categorie?
 
Volgens de luchthavenregeling Middenmeer: uitsluitend MLA. Technisch gezien is een niet-MLA experimental van max 450kg geen MLA en ook niet toegestaan, maar ik gok dat ze het niet *zo* letterlijk opvatten.

Venlo daarentegen heeft een luchthavenregeling voor "MLAs en vergelijkbare lichte toestellen" wat ze in een gewonnen rechtzaak hebben kunnen uitleggen om ook lichte 2 en 4 zits GA toestellen toe te staan.
 
Terug
Bovenaan