Oogafwijking? Veranderen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
:) Goedemiddag allemaal,

Ik lees hier altijd graag berichten ter informatie over vliegscholen en dergelijke. Echter, ik ben hartstikke enthousiast maar ik heb een bril met -3,5 en -3,75. Ik weet dat vliegscholen als maximum -5 hanteren maar ik ben nu net 16 geworden en het duurt nog 2,5 jaar voordat ik hopelijk m'n examen ga halen. Ik heb gehoord dat medische keuringscentra dit willen veranderen klopt dat??.
En ik heb op internet gekeken en er stond dat naarmate je ouder wordt, je ogen ook meer naar de plus gaan. Misschien weet iemand hier ook hoe dat zit

Alvast bedankt:)
 
je kan best een medical centrum even op bellen :)
dan ben je 100% zeker van je zaak
op de site van klm heb je bij "links"
een paar staan misschien wel handig :)
 
Dit is de wet:
JAR-FCL 3.220
De visuseisen
(klikbaar)

Visus op afstand.
De gezichtsscherpte voor de grote afstand moet in elk oog afzonderlijk, met of zonder correctie,
6/9 (0,7) of beter zijn en de binoculaire gezichtsscherpte met beide ogen moet 6/6 (1,0) of
beter zijn (zie JAR-FCL 3.220(g) hieronder). Op ongecorrigeerde gezichtsscherpte zijn geen
limieten van toepassing.

(b)Brekingsafwijkingen.
Brekingsafwijking wordt gedefinieerd als de afwijking van emmetropie gemeten in dioptrieën in
de meest ametropische meridiaan. De breking moet worden gemeten met behulp van
standaardmethoden (zie paragraaf 1 van bijlage 13 bij subdeel B).
Kandidaten moeten geschikt worden beschouwd met betrekking tot
brekingsafwijkingen, indien zij aan de volgende eisen voldoen:

(1)Brekingsafwijking.
(i)Bij de eerste keuring mag de brekingsafwijking niet meer bedragen dan plus\min 3 dioptrieën (zie paragraaf 2(a) van bijlage 13 bij subdeel b)