Omzetten naar 'Los' brevet

Lunatic

New member
Stel je beschikt over FAA PPL brevet en wenst een 'Los' EASA PPL brevet te behalen.
Echter beschik je nog niet over 100 vlieguren als zijnde pic.

Wie kan mij vertellen wat de minimum requirements zijn om je EASA brevet te behalen?

Ik heb zowel contact gezocht met IL&T als Kiwa, echter ben ik daar helaas niet veel wijzer van geworden.

Daarnaast heb ik mezelf een ongeluk gesearcht, helaas zonder resultaat.

Ik hoop dat 1 van jullie kennis van zaken heeft.

Alvast bedankt!
 
Ooit heb ik het volgende vernomen:

- 25 uur les
- Lpe
- Rt
- Medical class II
- 2 theorievakken (airlaw & humanpreformance)
- praktijkexamen

Ik meen dat ik dit van caa.co.uk had vernomen, maar ik kan het spijtig genoeg nergens meer terug vinden. (misschien was dit onder JAA eisen ?)

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan scheppen.

Alvast bedankt!
 
Mmmmm........
Ik ben niet zeker van die 25 uur les.
Volgens mij moet dat beter kunnen.
Iemand andere suggesties behalve dan de restende PIC tijd in de VS vliegen :D ?
 
Alles staat gewoon op de EASA website toch?

Zie http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:311:0001:0193:EN:PDF

5. In the case of private pilot licences, or CPL and ATPL licences without an instrument rating where the pilot intends
only to exercise private pilot privileges, the holder shall comply with the following requirements:
(a) demonstrate that he/she has acquired knowledge of Air Law and Human Performance;
(b) pass the PPL skill test as set out in Part-FCL;
(c) fulfil the relevant requirements of Part-FCL for the issuance of a type or class rating as relevant to the privileges of
the licence held;
(d) hold at least a Class 2 medical certificate issued in accordance with Annex 1 to the Chicago Convention;
(e) demonstrate that he/she has acquired language proficiency in accordance with FCL.055;
(f) have a minimum experience of at least 100 hours as pilot in the relevant category of aircraft.
 
Wat versta je onder een "los" EASA PPL? Puur theoretisch kun je zonder 100 uur ervaring je FAA license niet omzetten, logisch. Wat je wel kunt doen is je vervoegen tot een ATO welke je vrijstelling kan geven van een gedeelte van de sylabus op basis van voorgaande ervaring. Nu vlieg je het opgestelde lesprogramma en daarna doe je de PPL(A) proeve van bekwaamheid. Wel dien je een EASA medical, language proficiency check, theorie en R/T te hebben.
 
De eerder verplicht minimum van 25 uur les is indien nog geen 100 hrs pic was in mijn ogen een mooie training, zo niet dan misschien wel beter.
Maar dat terzijde.

Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan zoeken hoe het de andere kant op gaat, maar ik heb niets kunnen vinden omtrent het minimale aantal uren wat je zou moeten hebben om een EASA PPL naar stand alone FAA PPL te converteren?

Enkel een richtlijn van aantal uren wat gebruikelijk is voor omscholing en eisen omtrent theorie, medical etc.

Ik ben benieuwt of jullie me daarmee verder kunnen helpen.

D'n daldeër, met 'los' brevet bedoel ik een brevet welke niet is gekoppeld aan een ander brevet.
Dat indien je EASA brevet niet meer geldig is, dat je dan nog wel op je FAA brevet kan vliegen bewijzen van spreken.

Hopelijk weten jullie het.

Gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan