oefenopdrachten R/T

niki

New member
Is er toevallig iemand die voorbeeld opdrachten heeft van de RadioTelefonie praktijkexamens? zowel VFR en IFR. Ken de theorie, maar ben benieuwd wat ze nu echt vragen.

Als er iemand is die ze kan mailen/faxen, heel graag.


Niki.
 
Heel standaard verhaal eigenlijk. Mijn examen (IF) was iets van..

KLM145, IFR Beek to Amsterdam. FLxx, 80 pax. Weer minimaal op amsterdam, doorgaan tot de aanvang van de approach (RVR's teruglezen etc), daarna uitwijken naar Rotterdam.

Van startup tot shutdown, uiteraard!
 
De voorbeelden achterin dat oranje boek zijn zo ongeveer ook de examenvoorbeeldjes. Gewoon vluchtje van a naar b. Geen bijzonderheden. Je moet het echt wartaal uitspreken als je wilt zakken :D

Success
 
Vergeet bij het VFR gedeelte met de opdracht een ctr te crossen niet te melden dat je de ctr enterd. Dit kost mij bijna mn examen. :D
 
Mijn VFR examen was van Beek naar Rotterdam via Gilze Rijen CTR, na de vfr departure op beek over naar Dutchmill daarna vragen om de CTR te mogen binnenvliegen bij Gilze Rijen, op Rotterdam standaard circuit gevlogen.

IFR was Speedbird 411 vanaf Eelde naar Rotterdam op FL100, allemaal standaard, bij ROT de hold in daarna een ILS 24 approach cirling 06.

Het idee dat ik kreeg, is dat je het echt goed moet verpesten om te zakken voor je RT.
 
FF andere vraagje moet je voor je vliegbrevet MORSE nog doen ?? of is dat afgeschaft?

Kon me nog herrineren dat ik hiervoor moest leren. Was een week lang die irriitatnte biepjes aanhoren... op een gegeven moment hoorde ik dat ik een SMS kreeg op mijn Nokia telefoon.. Mijn reactie was SMS dat is SMS!!!!! ow ja het is een sms
:1855:
 
Hey,

Hiero een heel letterlijk uitgetypte examen opdracht

hier dus..

en mbt Morse; Ik heb het voor m'n PPL niet meer hoeven doen..
wordt nog wel in de praktijk gewezen op de indentificatie van beacons, maar op elke kaart, en knee-board etc zit tegenwoording een lijstje met morse-codes, en dat voldoet blijkbaar..

Mazzl
 
Laatst bewerkt:
Voor PPL is morse nooit verplicht geweest, voor het IR wel.
Maar dat is gelukkig afgeschaft... oo wat irritant al die piepjes.
en dan vooral de avond voor je examen een stroomstoring hebben zodat je niet meer kan oefenen voor je examen :stapelge:

(maare wel in 1x halen he! :yeehaa: )
 
Terug
Bovenaan