O2 te huur?

N2024

Well-known member
Volgende week dinsdag wil ik naar Milaan vliegen. Voor het geval ik IFR de bergen over ga wil ik graag lucht mee. Is er iemand die eventueel zo`n setje lucht te huur heeft?
 
Ik heb al best veel rondgebeld hier, maar of ze hebben hem niet, of ze verhuren het niet...
 
Anders zou ik het gewoon kopen. Wie weet ga je nog vaker weg en dan kun je weer op zoek naar zuurstofflessen. Daarnaast zou ik mijn eigen zuurstofflessen gewoon graag hebben alleen al vanwege de hygiene. Weet jij veel wie er allemaal aan dat gehuurde ding heeft zitten ademen.... :grijns:
 
Beste 777,

Inderdaad, maar ik denk dat ik de volgende keer met een pressurised kist ga.

Mvg.


Rudy
 
Waarom dit keer niet dan?

Omdat ik nu al een kist gereserveerd had (C182). Ik heb het idee voor een 210 voor de volgende keer. Van de zomer wil ik ook nog een keer met mijn eigen kist naar Italië, maar dat is volledig VFR en ik wil dan niet hoger als 10.000ft vliegen.
 
Omdat ik nu al een kist gereserveerd had (C182). Ik heb het idee voor een 210 voor de volgende keer. Van de zomer wil ik ook nog een keer met mijn eigen kist naar Italië, maar dat is volledig VFR en ik wil dan niet hoger als 10.000ft vliegen.

Zit er al een BRNAV approved GPS (IFR verplicht) in die C182 ?

Kijk (ook) eens naar de service ceiling (POH) van een straight (non Turbo) C182 en de MOCA's, MORA's, MCA's en MEA's :eek:

RMK / ik ben nooit IF de Alpen overgestoken in één non Turbo C182, maar vloog er (respectvol) met een boog omheen :)
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik nu al een kist gereserveerd had (C182). Ik heb het idee voor een 210 voor de volgende keer. Van de zomer wil ik ook nog een keer met mijn eigen kist naar Italië, maar dat is volledig VFR en ik wil dan niet hoger als 10.000ft vliegen.

Mooi plan in elk geval :biertje:!
 
Anders zou ik het gewoon kopen. Wie weet ga je nog vaker weg en dan kun je weer op zoek naar zuurstofflessen. Daarnaast zou ik mijn eigen zuurstofflessen gewoon graag hebben alleen al vanwege de hygiene. Weet jij veel wie er allemaal aan dat gehuurde ding heeft zitten ademen.... :grijns:

De zuurstof gaat er alleen maar uit, er gaat niets in ;)
De rest is vanzelfsprekend goed schoon te maken.
 
Gewoon een vraag die zo in me opkomt, waar laat je zo'n zuurstoffles eigenlijk vullen? Ik heb nog nooit een vulstation of iets dergelijks op een vliegveld gezien en aan het voor handen hebben van grote hoeveelheden zuurstof (vulstation) zullen toch wel de nodige eisen gesteld zijn.
 
waar laat je zo'n zuurstoffles eigenlijk vullen?.

Via de betere FBO (voorbeeld: Jet Aviation, KLM General Aviation enz.) of maintenance organisation (o.a. Aviation Technics, Nayak enz.) :)

RMK / De O2 fles moeten Aviation approved zijn en Aviation Grade O2 :D is GEEN (ordinaire) ziekenhuis O2.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn de beste:

http://www.aerox.com/

Ik heb een 2D systeem maar die ligt ergens in Oregon anders mocht je 'm wel lenen. Je kunt er natuurlijk ook gewoon een kopen. Met de huidige dollarstand is het wel handig. Wel even leeg laten opsturen anders is het HAZMAT en hier laten bijvullen. De meeste FBO's en onderhoudsbedrijven kunnen dat wel...

Flush
 
Dit zijn de beste:

http://www.aerox.com/

Ik heb een 2D systeem maar die ligt ergens in Oregon anders mocht je 'm wel lenen. Je kunt er natuurlijk ook gewoon een kopen. Met de huidige dollarstand is het wel handig. Wel even leeg laten opsturen anders is het HAZMAT en hier laten bijvullen. De meeste FBO's en onderhoudsbedrijven kunnen dat wel...

Flush

Weet ik, maar ik heb dat nooit vóór dinsdag in huis...
 
En hij moet ook niet helemaal leeg zijn, want dan kan er vochtige lucht in komen en kan de fles gaan roesten. Zo blijft het toch een dangerous good. Ik heb een aantal jaar geleden contact gehad met een bedrijfje uit de buurt van Nijmegen. Zij verhuurden allerlei survival equipment en het zou me niet verbazen als ze ook zuurstofflessen hebben. Ik probeer alleen nog even op de naam te komen. Iemand bij wie een licht gaat branden?

Erik
 
Terug
Bovenaan