NQ in Bay Area

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ph-saap
  • Startdatum Startdatum
P

ph-saap

Guest
FOLBERTS vroeg om iets soortgelijks in http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11231, ik heb iets meer vragen.

Recentelijk ben ik in het pittoreske San Jose, CA komen wonen en heb net de papieren de deur uit gedaan om mijn verse JAA PPL (bedankt, Polder Aviation) om te zetten naar een FAA PPL.

Het balen is dat die omzetting gebeurd met de limitations die ik op mijn JAA PPL heb, dus ik mag niet 's nachts vliegen. Omdat het een omzetting is, mag ik niet zomaar mijn NQ halen op mn FAA PPL. Dus ik vermoed dat ik dit inderdaad op mijn JAA PPL zal moeten gaan doen, met een JAA instructeur.

Ik heb gegoogled tot ik een ons lichter was, maar geen JAA instructors in de buurt gevonden. Heeft iemand een adresje dat geen 450NM zuidelijker ligt? :)

Daarnaast vraag ik me af hoe het praktisch gezien gaat. Als ik een NQ haal bij een JAA examinator, doe die dat dan handmatig op m'n brevet schrijven of moet ik een nieuw papiertje aanvragen bij Kiwa? Ik woon ondertussen hier en kom dus niet meer zo 1 2 3 in Nederland. Visum is dus geen issue.
 
Het is een nieuwe rating, dus het wordt een nieuw papiertje.
De vakjes op je brevet zijn alleen voor verlenging, die mogen alleen door een examinator worden afgetekend.
Succes met de zoektocht, ben bang dat je toch een stukje naar het zuiden moet. Alleen een JAA instructeur is niet genoeg, moet op een syllabus van een JAA approved vliegschool.
 
Terug
Bovenaan