Met het (drukke) radioverkeer vraag ik me af:
1) worden alle verzoeken en klaringen in een vorm van steno genoteerd?
Zo ja wat zijn dan de gebruikelijke notaties voor
- climb & maintain flight level ...
- descend & maintain .... feet
- contact centre/tower/ground/departure/arrival at ...
- left turn heading ... degrees until established ILS runway ...
- maintain speed ... knots
- set altimeter
- clear to land
- taxi to ramp
- expect vectors for runway ...
- maintain heading ... degrees
2) als je een verzoek hebt, noteer je dat dan eerst en doe je dan pas het verzoek?
3) als je een klaring ontvangt, noteer je die dan meteen en lees je 'm dan pas terug?
Maakt zo'n "stenografisch" verslag van het radioverkeer deel uit van de officiële vluchtpapieren?
1) worden alle verzoeken en klaringen in een vorm van steno genoteerd?
Zo ja wat zijn dan de gebruikelijke notaties voor
- climb & maintain flight level ...
- descend & maintain .... feet
- contact centre/tower/ground/departure/arrival at ...
- left turn heading ... degrees until established ILS runway ...
- maintain speed ... knots
- set altimeter
- clear to land
- taxi to ramp
- expect vectors for runway ...
- maintain heading ... degrees
2) als je een verzoek hebt, noteer je dat dan eerst en doe je dan pas het verzoek?
3) als je een klaring ontvangt, noteer je die dan meteen en lees je 'm dan pas terug?
Maakt zo'n "stenografisch" verslag van het radioverkeer deel uit van de officiële vluchtpapieren?