Noodlanding Ultravia Pelican nabij Drachten

FlushRivet

New member
De piloot van een sportvliegtuigje heeft zondag een ongelukkige noodlanding moeten maken in een akker in Oostermeer, in de buurt van Drachten (Friesland). Het toestel kwam op zijn neus tot stilstand. De twee inzittenden, de 42-jarige piloot uit Drachten en zijn 71-jarige vader kwamen met de schrik vrij. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zondag gemeld.

Bij de landing raakte de vleugel van het vliegtuig het eerst de grond. Hierdoor raakte het toestel zwaar beschadigd.

De piloot kon het vliegveld in Drachten niet meer bereiken toen de motor was uitgevallen en was genoodzaakt op de akker te landen. De oorzaak van de motorstoring is niet bekend.

Het vliegtuigje, een Ultravia Pelican uit 1998, was volgens een woordvoerder van het KLPD zelf gebouwd.

Het gaat hier om de PH-DAY
 
Laatst bewerkt:
Flush:gefeliciteerd. U was de eerste poster in deze.
172: gefeliciteerd. U was bij dit incident de eerste met foto's.
Beiden gefeliciteerd met een plaatsje op mijn shitlist.

Kom d'r maar weer in hoor.
 
En MG gefeliciteerd met de eerste, op Nederlandsche fora tegenwoordig verplichte, sarcastische opmerking. Klagen over nutteloze posts door zelf nutteloze posts te maken, heerlijk ;). Net als deze post, ja.

Betreffende topic: Ben benieuwd hoe hoog de KLPD de boete zal maken deze keer.
 
Ach nosig,
het is maar wat je nutteloos vindt. Jouw mening.
Ik vind het zelf vrij nutteloos om binnen 3 uur! de foto's van een ongeluk op een "professioneel" vliegerforum te plaatsen, als waren we een stelletje sensatiezoekende ramptoeristen.

Ik ben vaak jaloers op je rustige en geduldige toon waarop jij vele nono's op dit forum te woord staat.
Helaas ben ik niet behept met jouw geduld en begrip (geen sarcasme) en uit ik op mijn manier mijn frustraties.
Ik ken de betrokkene en ik denk niet dat hij er blij mee was dat hij na thuiskomst van het incident de foto's al op dit forum vol met collegae en geestverwanten zag staan. Dat verwacht je eerder op spotters.nl/ramptoerist.nl of sensatiezoekers.nl.

Ik weet niet of je het stukje van Youp vorig jaar hebt gelezen, waarin hij de draak steekt met deze vorm van modern ramptoerisme, waarbij mensen elkaar in de klei verdrongen om toch vooral maar de eerste foto van de Turkish Airlines crash te maken, maar als je wilt kan ik hem nog wel een keertje opzoeken.
Ik vind het ronduit zielig, maar weet heel goed dat ik ook hier weer tegen windmolens aan het vechten ben.
Hetgeen bij mij dan als eerste opkomt is inderdaad een sarcastische opmerking.
Of die verplicht is weet ik niet, maar hij luchtte wel op. ("Sarcasm is the lowest form of comedy")

Jammer dat je me niet beter kent inmiddels, maar ik kan me voorstellen dat mijn frustratie ook weer ergernis/medelijden opwekt. Dat was de bedoeling namelijk, maar niet bij jou. Misschien ken ik jou dan ook helemaal niet zo goed als ik dacht.
 
MG, Kom maar op met dat stukje van Youp!
Lijkt me leuk om te lezen en met wat mazzel begrijpen de posters dan (beter) wat je bedoelt, waarmee ik niet wil suggereren dat het de laatste keer zal zijn dat we op dit mooie forum kunnen genieten van wat Telegraaf journalistiek.

Ook ben ik benieuwd naar de op te leggen sanctie. Vorige week hadden we een lezing op de club van Hans Houtman en ik kreeg de indruk dat men in Nederland meer bezig is te sanctioneren dan het relevante item te verbeteren. Het doel lijkt soms 100% veiligheid te willen creëren en dat gaat helaas niet lukken. PR punten scoren, daar lijkt het soms vooral om te doen en dat is wat mij betreft triest.
 
172,
bedankt voor het weghalen van de link!
Ben blij dat mijn sarcasme toch nog wat overredingskracht had.
Voel ik me niet helemaal Don Quichot.
 
Ach nosig,
het is maar wat je nutteloos vindt. Jouw mening.
Ik vind het zelf vrij nutteloos om binnen 3 uur! de foto's van een ongeluk op een "professioneel" vliegerforum te plaatsen, als waren we een stelletje sensatiezoekende ramptoeristen.

Understood, mee eens. Vond het sarcasme net zo irritant, maar begrijp waar je vandaan komt nu (argumenten bij een mening schelen een hoop). Daarentegen is een melding, hoe lang na het incident dan ook, wel iets dat op dit forum past. Het zou de toon en de inhoud van die posts moeten zijn die het verschil laten zien tussen televaag.nl en airwork.nl . Laat je huisstijl maar in tact, houdt het in ieder geval beetje levendig :biertje:. En bedankt voor het compliment, het wordt nog wel eens wat hier. Kopje thee, anyone?
 
Waarom zou je geen link mogen plaatsen? Het is aan de lezer zelf om de link te bekijken of niet....
Enne, over lijken gaan? Flush en 172, vertel eens..hoeveel hebben jullie ervoor gekregen om de links te plaatsen?
 
Persoonlijk vlieg ik nog niet zo lang, maar ik bekijk dit soort berichten altijd met een lerend oog. Deze situaties kan een ieder overkomen en hoe vaker je er over nagedacht hebt wat je zelf zou doen hoe beter lijkt me.

Incidenten zijn er om van geleerd te worden, dus ik heb er geen problemen mee als dat hier wordt gedeeld zoals alle andere informatie hier waarvan men kan leren.
 
Nieuws is nieuws en foto's krijgen we toch wel te zien vroeger of later.
Ik zie het probleem niet; lees het liever hier dan in een al veel te vaak genoemd krantje.
Als "we" maar niet gaan lopen speculeren.

Just my 2 cents
 
Voor diegenen die lering willen trekken uit de 'pech' van anderen: AOPA USA heeft een enorme database met incidenten, gesorteerd op onderwerp.
 
Terug
Bovenaan