NIKI & Wenen

Don Corleone

New member
:yeehaa: :yeehaa: Eindelijk is het dan zover en heb ik die baan :yeehaa: :yeehaa:

Zijn er hier toevallig mensen die ook in Wenen zitten en wat tips voor me hebben zoals het fiscale gebeuren, wonen, etc. etc. :confused:

Alvast bedankt :biertje:

DC
 
Hey DC,

ik woon nog 10 dagen in Wenen en ga dan terug naar NL.
Ik heb hier 2 jaar gewoont, met heel veel plezier.

Als tip heb ik... zoek een woning in de stad zelf en niet in Fischament ofzo.
Het is wel lekker om op je vrije dagen direct in de stad te zijn en je kan hier genoeg doen.

Mocht je specifieke vragen hebben kan je me altijd pmmen.
RTO vloog ook bij niki als je nog info over niki zoekt.
 
Van harte met je job! enjoy!

Die meid van Viper heeft vast nog wel een paar leuke vriendinnen voor je rondlopen in Wenen.....

have fun!
FD
 
Bedankt allemaal!

Die vriendinnen van Viper zijn vriendin zijn natuurlijk altijd van harte welkom! Is toch een eerste levensbehoefte!!!

@ FbF

Ik begin 3 mei, toch nog net iets eerde dan jou of niet? :biertje: Wanneer begin jij met je type???

Als er nog tips zijn voor wenen en niki hoor ik het graag!

Groetjes :biertje:

DC
 
gefeliciteerd! Ik heb mijn inbox opgeruimd.

Ik had het gisteren met de FBL nog over je (in positieve zin) ;) Ik ben net in NL aangekomen met de auto nadat ik de sleutels van mijn appartment heb ingewisseld. We lopen elkaar dus net mis.

Je krijgt een maand een kamer in het NH hotel, probeer in de tussentijd al een appartement te regelen. In Fischamend heb je ''de kazerne'' waar een stuk of 10 F/O's van NIKI wonen, dus erg gezellig. Wenen zelfs is ook een optie maar om op het vliegveld te komen duurt redelijk lang en je mag je NL auto niet in de stad parkeren! Bel Dominik immobilien in Fischamend eens. Ff googlenen en je hebt het nummer.


De instructeurs zijn top en de kisten nieuw. Als startbaan is het prima geregeld. Voor belastingaangifte ga je naar de Arbeiterskammer in o.a. Swechat.

Veel plezier en als er een strontvlieg naast me staat in de toekomst dan kom ik wel even langs om een paar Almdudler te jatten.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!!
 
Mooi weer een nieuwe lading Nederlanders bij die Oostenrijkers nu ze dachten er eindelijk vanaf te zijn ;) Veel plezier jongens!
 
Van harte met de jobs mensen!!
Mooie operatie volgens mij!. en altijd lachen dat je naast mister lauda zelf kunt komen te zitten..

:biertje:
 
Bedankt allemaal!! Heb er erg veel zin in!

Circuleert er toevallig niet ergens een checklistje van wat er allemaal geregeld moet worden als je naar het buitenland moet???

Toch altijd fijn die checklistjes :biertje:
 
jongens.... ga echt in de stad wonen!!

Je bent met 20 mins op het vliegveld of in 30 mins met de bus op het vliegveld.
Je mag alleen niet in de kern bezirken parkeren in de stad (max 2 1/2 uur)
Maar pm mij maar voor de triks, want ik sta al 2 jaar lang in het 2e bezirk met mn nl kenteken :D

voor woningen koop oa de "Immo bazar" bij een tabak winkel oid (ook op het vliegveld). Dit is een krant die elke woensdag uit komt met alle koop en huur woningen van de stad en omgeving. Veel mensen zetten daar hun woningen te huur in.
 
Terug
Bovenaan