Night VFR

FAACFI

New member
Beste vliegers, ik ben opzoek naar een veld in Duitsland waar ik na 23uur nog terecht kan voor touch en go's. Tips?
 
Er zijn sowieso 2 vliegvelden die de hele nacht open zijn in Duitsland. Keulen/Bonn EDDK en Halle/Leipzig EDDP. Of ze touch & Go's toestaan tussen de (grote) vrachtkisten door van, ik neem aan, een SEP kist vraag ik me af. Ik zou even bellen of e-mailen.

Andere oplossing is wachten tot de herfst wanneer het vroeg donker is en kun je je verplichte uren en touch & go's voor 23:00 doen.

Ik dacht dat Nordhorn EDWN en ook Stadtlohn EDLS op bepaalde dagen langer open zijn voor VFR nachtvliegen. Ik zou ook even met hun contact opnemen.
 
in Frankrijk zijn er diverse met Pilot Controlled Lighting (onder andere LFAT Le Touquet)
 
Touch and Go's :1855:

FAA §61.57

(b) Night takeoff and landing experience.

(1) Except as provided in paragraph (e) of this section, no person may act as pilot in command of an aircraft carrying passengers during the period beginning 1 hour after sunset and ending 1 hour before sunrise, unless within the preceding 90 days that person has made at least three takeoffs and three landings to a full stop during the period beginning 1 hour after sunset and ending 1 hour before sunrise, and-

(i) That person acted as sole manipulator of the flight controls; and

(ii) The required takeoffs and landings were performed in an aircraft of the same category, class, and type (if a type rating is required).

M.a.w. niks, nada noppes, Touch and Go's.

To be legal, It must be Full stop and Go's ;)

Voor zover ik weet, hebben (of hadden) EDDV (Hannover) en EDDC (Dresden), special deals voor VFR Night training flights, ik meen tot 01:00LT. Punt van aandacht zijn de kosten, vanaf 22:00LT wordt er 'mogelijk' extra geluidsbelasting aangerekend, ook de kosten van baanverlichting en handling kunnen de pan uit rijzen. Do your homework.
 
Touch and Go's :1855:



M.a.w. niks, nada noppes, Touch and Go's.

To be legal, It must be Full stop and Go's ;)

Voor zover ik weet, hebben (of hadden) EDDV (Hannover) en EDDC (Dresden), special deals voor VFR Night training flights, ik meen tot 01:00LT. Punt van aandacht zijn de kosten, vanaf 22:00LT wordt er 'mogelijk' extra geluidsbelasting aangerekend, ook de kosten van baanverlichting en handling kunnen de pan uit rijzen. Do your homework.

Full stop en go, ga dan naar een veld met een lange baan en dan vraag je dat toch gewoon een "option" om beide na elkaar te doen :-)
 
To be legal, It must be Full stop and Go's

GBoF, klein detail: het wetsartikel wat jij quote gaat over de eis om passagiers mee te nemen tijdens een NVFR vlucht.

Ik had begrepen dat je op Lille LFQQ ook na 23:00 kunt landen...

Je moet tijdens de NQ ook solo vliegen, maar in de praktijk doe je dat gewoon met de instructeur ernaast (althans, in mijn geval ging dat zo: Jij bent nu PIC :) ).
 
GBoF, klein detail: het wetsartikel wat jij quote gaat over de eis om passagiers mee te nemen tijdens een NVFR vlucht.
Correct ;)

Een instructeur, die solo z'n munten er door heen jaagt met nachtelijke touch and go's, moet ik nog tegen komen.

Je moet tijdens de NQ ook solo vliegen, maar in de praktijk doe je dat gewoon met de instructeur ernaast (althans, in mijn geval ging dat zo: Jij bent nu PIC :) ).
Totdat je 's nachts iets voor hebt en ze erachter komen, dat je niet aan de initiële ervaring eis(en) voldeed.
Contributing Factor, werkt in je nadeel.

FTO dient m.i. vervolgd te worden voor fraude en valsheid in geschrifte.
 
Precies de reden waarom mensen de NQ dingen in de wintermaanden doen. Dan hoef je het niet zo laat te maken :-)
Hoe meer je naar het Oosten gaat (b.v. Warschau) hoe vroeger het wordt ;)

SS Warschau: 20:41LT + 1 FAA uur = nacht om 21:41LT ;)

BTW NQ is FAA wise geen aparte add-on kwalificatie (of rating), maar standaard onderdeel van je Wright Brothers license.
 
Totdat je 's nachts iets voor hebt en ze erachter komen, dat je niet aan de initiële ervaring eis(en) voldeed.
Contributing Factor, werkt in je nadeel.

FTO dient m.i. vervolgd te worden voor fraude en valsheid in geschrifte.

Waarom?

AMC1 FCL.050

(b) Logging of time:

(1) PIC flight time:


(ii) the applicant for or the holder of a pilot licence may log
as PIC time all solo flight time, flight time as SPIC and
flight time under supervision provided that such SPIC
time and flight time under supervision are countersigned
by the instructor;

Dus als je als je als SPIC vliegt en de FI tekent dit ook zo af dan is dit geen probleem toch? Volgens mij gebeurde dit in NL in overleg met het ILT omdat VFR nacht niet mocht en dat de NQ onder IFR regels (wel onder zicht omstandigheden) werd gedaan. Solo vliegen was dus onmogelijk. Inmiddels is dit natuurlijk veranderd door de ontheffing op VFR nacht voor opleidingen.
 
Nobody is perfect, GBoF ook niet ;)

Zo je maar, uitzonderingen bevestigen de regel ;)
 
Terug
Bovenaan