night vfr in amerika

Heeft iemand ervaring met het halen van een vfr night rating in Florida. Ik ben van plan om in september wat uurtjes te maken en een night rating te halen bij www.flymiaimi.com

Hoeveel uren zijn er uberhaupt nodig ik dacht 4 of 5 uur of zo?
 
(2) Except as provided in § 61.110 of
this part, 3 hours of night flight training
in a single-engine airplane that includes—
(i) One cross-country flight of over
100 nautical miles total distance; and
(ii) 10 takeoffs and 10 landings to a
full stop (with each landing involving a
flight in the traffic pattern) at an airport.

Aldus de FAR.

http://www.gofir.com/fars/part61/


Tenminste, dit is voor je PPL examen als minimum vereiste aeronautical experience. Of er zoiets bestaat als een VFR night rating betwijfel ik maar dit zal wel het absolute minimum zijn. Florida in het donker. Twee donkere stukken water aan elke kant, nog wat nasluimerende cb-tjes en een totaal onverlichte Everglades. Opgepast, maar geniet er wel van, nacht vfr is één van de mooiste dingen die er is. (Legaal althans)
 
Wil je die night rating halen op een JAA of op een FAA brevet? Een FAA brevet heeft nl. al een night rating tenzij er specifiek 'day vfr only' op staat. Op een JAA brevet zijn de FAR's niet van toepassing maar de JAR-FCL, en zul je dus naar een JAA approved FTO moeten.
 
M.b.t. een § 61.75 certificate (Private pilot certificate issued on the basis of a foreign pilot license) zitten er (juridisch/technisch) nogal wat addertjes onder het gras. Metname als erop het ICAO basisbrevet GEEN NQ ......

1. ALL LIMITATIONS AND RESTRICTIONS ON THE ..... PILOT LICENSE APPLY !!
2. zie post capt. Kebab ;)
3. § 61.56 Flight review
4. § 61.57 Recent flight experience: Pilot in command
5. FAA 3rd class Medical

nacht vfr is één van de mooiste dingen die er is.

Precies :biertje:

Een FAA brevet heeft nl. al een night rating tenzij er specifiek 'day vfr only' op staat

Is GEEN rating maar een (night) qualification ;)

Ik ben van plan om in september wat uurtjes te maken

Denk aan een (goede) renters insurance!!
 
Laatst bewerkt:
Da's ook nog een goede.

Bij een incident/accident zijn de financiële gevolgen voor de vlieger en/of instructeur NIET te overzien.

De meeste verhuurbakken zijn uitsluitend WA (third party ONLY) verzekerd!!

De huurbak eigenaar of FBO zal haar geleden schade, incluis omzetverlies (in 99,9% van de gevallen) verhalen op de veroorzaker.

Doorgaans is dit de vlieger/huurder of instructeur.

Dit is één van de redenen, waarom het vliegen is de U.S. (ietwat) goedkoper is ;)

Niet iedereen staat hierbij stil.

Oftewel, een goede renters incl. legal defense insurance is m.i. onontbeerlijk.
 
Thanks voor alle info zal even goed in overleg treden met de school aldaar om na te gaan dat de aantekening uiteindelijk ook geldig is op mijn JAA brevet.
 
Thanks voor alle info zal even goed in overleg treden met de school aldaar om na te gaan dat de aantekening uiteindelijk ook geldig is op mijn JAA brevet.

Heb al een § 61.75 certificate (Private pilot certificate issued on the basis of a foreign pilot license) ?
 
Wil je die night rating halen op een JAA of op een FAA brevet? Een FAA brevet heeft nl. al een night rating tenzij er specifiek 'day vfr only' op staat. Op een JAA brevet zijn de FAR's niet van toepassing maar de JAR-FCL, en zul je dus naar een JAA approved FTO moeten.

Voor de duidelijkheid heb nu een JAA brevet gewoon in Nederland gehaald. Wil in Florida mijn gelijkstelling halen. Naar ik begrepen heb is dat een papieren kwestie voornamelijk. Als het allemaal goed gaat krijg ik dan een restricted PPL???

Vervolgens wil ik een NQ halen die zowel op mijn JAA brevet geldig is als op mijn FAA brevet. Ik meen inmiddels overigens begrepen te hebben dat ik wel een uitgebreidere aanvraag procedure moet doorlopen alvorens ik uberhaupt een opleiding mag volgen in Amerika/Florida. Als ik alleen zou huren ben ik er met een simpel formulier.

Klopt het dat je een I 20 formulier krijgt en daarmee naar het consulaat gaat voor een M 1 Visa en dat je daarmee mag deelnemen aan opleidingen?

Verder bergijp ik uit jullie reactie dat de FTO JAA approved moet zijn en indien dat niet het geval is de NQ nooit van z'n leven aangetekend wordt op mij JAA brevet??

Indien de school JAA approved is (wat bij Dean int volgens mij niet zo is) wat volgt er dan nog aan papierwinkel in Nederland om daadwerkelijk de NQ aangetekend te krijgen.

Iemand ervaring met een JAA FAA school in Miami en omgeving?
 
Als je via een JAA school je NQ gaat halen heb je volgens mij geen visa of FAA restricted PPL nodig. Wel een FAA Class 3 medical ivm de solo uren.

Bij hourbuilding heb je wel een gelijkstelling nodig en dit duurt 60-90 dagen.
 
Voor de duidelijkheid heb nu een JAA brevet gewoon in Nederland gehaald. Wil in Florida mijn gelijkstelling halen. Naar ik begrepen heb is dat een papieren kwestie voornamelijk.

Correct.

Het aanvragen van een U.S. gelijkstelling (§ 61.75 Certificate) is (tegenwoordig) een tijdrovende zaak.
Vroegtijdig mee beginnen dus!!

Als het allemaal goed gaat krijg ik dan een restricted PPL???

Correct.

Het woordje stricted zegt het eigenlijk al.

"ALL LIMITATIONS AND RESTRICTIONS ON THE DUTCH PILOT LICENSE APPLY"

Note: Een U.S. gelijkstelling (§ 61.75 Certificate) is altijd beperkt tot Private Pilot privilages ONLY!

Alvorens je uberhaupt in een N-reg stapt, bestudeer eerst grondig de Federal Aviation Regulations (FAR's). Metname PART 61 en 91 !!!

Note: No person means EVERYBODY, dus ook Captain JB.

Vooraleer je de privileges (§ 61.75 Certificate) mag uitoefenen, moet je voldoen aan § 61.56 (Flight review) en § 61.57 Recent flight experience (day/night): Pilot in command.

Ik meen inmiddels overigens begrepen te hebben dat ik wel een uitgebreidere aanvraag procedure moet doorlopen alvorens ik uberhaupt een opleiding mag volgen in Amerika/Florida.

Zodra je flight instruction volgt towards a License or rating ... moet je de Transportation Security Administration (TSA) procedure doorlopen (background check).

M.i. valt een NQ hier NIET onder.

Oftewel je hebt m.i. GEEN I20/M1 nodig ;)

Note: Een NQ is GEEN rating maar een qualification.

Als ik alleen zou huren ben ik er met een simpel formulier.

Correct.

Idem FAR PART § 61.56 Flight Review en § 61.57 Recent flight experience (recurrency training e.d.).

Klopt het dat je een I 20 formulier krijgt en daarmee naar het consulaat gaat voor een M 1 Visa en dat je daarmee mag deelnemen aan opleidingen?

Niet nodig, zie hierboven.

Verder bergijp ik uit jullie reactie dat de FTO JAA approved moet zijn en indien dat niet het geval is de NQ nooit van z'n leven aangetekend wordt op mij JAA brevet??

Correct.

Indien de school JAA approved is (wat bij Dean int volgens mij niet zo is) wat volgt er dan nog aan papierwinkel in Nederland om daadwerkelijk de NQ aangetekend te krijgen.

De U.S. JAA scholen zijn uitsluitend CAA of DGCA approved.

M.a.w. je krijgt een in de U.S. behaalde JAA NQ NOOIT bijgeschreven op een in Nederland uitgegeven .......

My 2 cents
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan