Nieuwe wetgeving EASA

AHK

New member
Is er al iemand die zich verdiept heeft in de nieuwe Kwalificaties voor vluchten onder instrumentweersomstandigheden (IMC) die EASA aan het opstellen is. Zelfs de Nederlandse samenvatting: http://easa.europa.eu/agency-measur...03/translations/EASA_2013_00090000_NL_TRA.pdf gaf me nog niet volledige duidelijkheid.

Ik begrijp uit het advies dat er een Enroute instrumentrating komt voor o.a. PPL vliegers, maar er wordt ook gesproken over een op vakbekwaamheid gebaseerde IR, dit lijkt op een IR voor GA met beperkte theorie en praktijkopleiding.

Ik heb nu een PPL brevet en wil deze in de toekomst graag uitbreiden met een IR, mijn hoop was dat de nieuwe EASA plannen een IMC rating (net als in de UK) zouden bieden en daar lijkt het nu wel op.

Daarnaast zie ik goed nieuws dat eindelijk cost-sharing (max 6 personen, inclusief de piloot) geregeld gaat worden, volgens AOPA heeft de NL overheid toegezegd om dit te implementeren (staat op AOPA.nl).

Ik ben benieuwd naar de reacties.
 
Daarnaast zie ik goed nieuws dat eindelijk cost-sharing (max 6 personen, inclusief de piloot) geregeld gaat worden, volgens AOPA heeft de NL overheid toegezegd om dit te implementeren (staat op AOPA.nl).

Is er iemand die weet hoe ver het hier mee is? Is cost sharing inmiddels toegestaan, of wordt het binnenkort toegestaan? Ik kan er sinds augustus niets nieuws meer over vinden op Aopa.nl.
 
Terug
Bovenaan