Nieuwe baan, deze keer met Typerating...

Nu was het geen BBJ, meer een -300 in Slave ship configuratie met 135 economy class. Caribbean vliegen is heel mooi maar man o man wat een slecht bedrijf was dat zeg.
Drie jaar geprobeerd om bij huidige werkgever te komen en bij derde poging aangenomen.
Je heb het overleefd.. de aanhouder wint zullen we maar zeggen. 😃✈️

Leuk om dit allemaal terug te lezen, indrukwekkende loopbaan EA! Heel soms fantaseer ik een beetje om van carrière te switchen, hoe het zou zijn om met vliegen je geld te kunnen verdienen. “Helaas” verdien ik nu in de IT veel te veel om dat op te kunnen geven en dat ga ik nooit terugkrijgen in de (Nederlandse) luchtvaart. Tenzij mijn vrouw bakken met geld gaat verdienen gaat dat dus niet gebeuren :) Maar dat is ook helemaal niet erg verder. Maar what if..

Voor mij is vandaag het hoofdstuk Boeing 777 afgesloten met een laatste vlucht Shanghai - Anchorage.

IMG_0510.webp

We vlogen dezelfde route, nog voor Japan om een collega 747 wat met hun brandstof verbruik te helpen, wat eerder geklommen zodat zij ook hoger konden.

IMG_6144.webp

We gaan altijd zwaar uit China dus FL330 was op dat moment de Max.
Mooie zonsopgang:

IMG_6145.webp

Onze collega’s kwamen een paar uur later op FL 310 voorbij:

IMG_6154.webp

De wind draaide later nog iets, wij landden met een gewicht van 255.4 Ton op baan 15 met wind uit 210

IMG_6155.webp

Mijn doel op de 777 was 1000 uur PIC en met deze laatste vlucht sta ik op 1056.
Het is uiteraard weer geen garantie maar internationaal in de grote luchtvaart is een ervarings eis vaak 1000 uur PIC op type.
Ben het niet van plan maar moet ik ooit weg bij mijn huidige werkgever dan heb ik een betere kans op Direct Entry Captain bij maatschappijen in het Midden of Verre Oosten.
Wat ga ik doen?
Ik ga terug naar mijn grote liefde de 747, nu als gezagvoerder.
Omdat ik minder dan 3 jaar ben weggeweest is de recurrent training maar 3 weken gevolgd door lijn training.
Hoop daarmee in October klaar te zijn en als PIC gelijk de winter in.
Misschien hang ik hier wat minder rond de komende tijd.
Dat leren gaat ook niet uit zichzelf.
;)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd 😄👍. Weer terug op de mooiste kist ooit geproduceerd.

Succes met de training ✈️
iu

Op zich niet onze meest spectaculaire route maar gisteravond/nacht mijn PF (Pilot Flying) Line check succesvol afgelegd.
Laatste in een serie van 5 vluchten en 27 uur.
Los Angeles - Incheon - Bangkok - Shanghai - Anchorage - Chicago.
Ben nu officieel gezagvoerder Boeing 747.
Vlucht van Anchorage ~ Chicago met 115 Ton vracht, landingsgewicht van 294 Ton.
Baan 9L met een crosswind van rechts.
Regenbuien in de buurt van Anchorage en wat turbulentie boven Canada.
Ik zit eigenlijk al een paar uur in het hotel voor me uit te staren en terug te denken aan de hele journey om te komen waar ik nu ben.
En met al mijn vrienden en bekenden aan het texten, ook dat ;)
Op een maand af 12 jaar vanaf de vliegschool en mijn laatste les vlucht.

IMG_0562.webpIMG_0563.webp

Zal voorlopig de laatste update zijn, mijn werkgever heeft niets groters ( en snellers)
;)

Laatst bewerkt:
Op zich niet onze meest spectaculaire route maar gisteravond/nacht mijn PF (Pilot Flying) Line check succesvol afgelegd.
Laatste in een serie van 5 vluchten en 27 uur.
Los Angeles - Incheon - Bangkok - Shanghai - Anchorage - Chicago.
Ben nu officieel gezagvoerder Boeing 747.
Vlucht van Anchorage ~ Chicago met 115 Ton vracht, landingsgewicht van 294 Ton.
Baan 9L met een crosswind van rechts.
Regenbuien in de buurt van Anchorage en wat turbulentie boven Canada.
Ik zit eigenlijk al een paar uur in het hotel voor me uit te staren en terug te denken aan de hele journey om te komen waar ik nu ben.
En met al mijn vrienden en bekenden aan het texten, ook dat ;)
Op een maand af 12 jaar vanaf de vliegschool en mijn laatste les vlucht.

Bekijk bijlage 1212Bekijk bijlage 1213

Zal voorlopig de laatste update zijn, mijn werkgever heeft niets groters ( en snellers)
;)
Ja het was voor jou een hele lange weg, maar keihard gewerkt en verdient dat je dit bereikt hebt.

Gefeliciteerd 😃✈️

Terug
Bovenaan