(niet springende) PAX mee tijdens paravlucht: Toegestaan?

charliefox

New member
Geen idee of dit topic hier juist staat, if not dan hoor ik dat wel. Onderstaande heb ik namelijk niet kunnen vinden in de luchtvaartwetgeving. Gegeven:

Een kist geconfigureerd en goedgekeurd als parachutistenvliegtuig. De vlucht is een z.g.h. paravlucht t.b.v. het droppen van parachutisten. Alle inzittenden dragen een parachute (incl. de piloot) en zitten in de veiligheidsriemen. Er gaat 1 passagier mee welke niet zal gaan springen. Deze passagier heeft ook een (z.g.h. static line = automatische opening) parachute om. Weet niet of dit relevant is, maar de leeftijd van de passagier is 10 jaar oud. De passagier zit rechts naast de piloot met de rug in vliegrichting op een daartoe aangewezen bankje. Passagier zit ook in de veiligheidsriemen. Vraag:
1. Mag een passagier (danwel die passagier van die leeftijd) mee als "kijkende" passagier met een parachutistenvlucht? Immers, een parachutistenvlucht lijkt mij wetmatig niet afwijken van een normale vlucht.
Ik vraag mij af wat volgens de wet wel/niet toegestaan is. Dit staat los van het feit wat de "eigen" afgesproken regels zijn van de parachutistenclub of -centrum.
Ben benieuwd naar de reacties waarvoor alvast hartelijk dank.
 
Wat als je nou een para hebt die op het moment supreme te bang is om te springen? Die verblijft dan toch ook niet illegaal in je vliegtuig op de terugweg? Of trek ik nou een foute vergelijking?
 
Terug
Bovenaan