Niet gewerkte grondtijd

Boss du Manche

New member
Hoe zien jullie dit (volgens de WRR):

Lange duty met een lange grondtijd:

On Blocks 09.00.
Off Blocks 14.00.

Is niet gewerkte grondtijd tussen 09.00 en 14.00 = 5 uur minus 2.5 uur, dus totaal 2.5 uur niet gewerkte grondtijd, óf:

On Blocks 09.00, plus 0.5 uur.
Off Blocks 14.00 minus 1 uur.

Is niet gewerkte grondtijd nu tussen 09.30 en 13.00 = 3.5 uur minus 2.5 uur, dus totaal 1 uur niet gewerkte grondtijd?

Volgens de WRR is het antwoord mijns inziens 2.5 uur.

Wat is jullie mening hierover (CAO erbuiten laten graag).
 
Yooo BdM,

Als je de wet erbij pakt, kan je niet na 0900 afmelden (0930)om vervolgens weer aan te melden (1300).

Dus je hanteert volgens de wet 2,5 uur..............

MAAR......... het gaat om NIET gewerkte grondtijd (denk aan onderuit gezakt in een heerlijke stoel), dus ik zou het enkele uur gebruiken. Ik denk dat dit redelijk te verdedigen is.

Groeten Steef
 
Bij mijn vorige werkgever was het zo als er echt 5 uur tussen zat, je afmelde en weer opnieuw aanmelde. OF je tijd er tussen werd als standby airport gerekend (100 % betaald dus hadden we vaak liever )

Volgens de WRR is het, dacht ik, ook gewoon die 2.5 uur niet gewerkte grond tijd.
Maar zoals steef ook al zegt.... 1 uur niet gewerkte grond tijd is ook heeeeeel goed te verdedigen.

Ik zou persoonlijk 1 uur nemen.
 
Yoooo El Stevo,

nog de beste wensen!!

Je hebt me op het goede spoor gebracht. Inderdaad kan je niet volgens de wet aan en afmelden, dus is mijn initieele idee dus correct, namelijk dat de niet gewerkte grondtijd 2.5 uur is.

Om toch een soort van compensatie te krijgen voor werkzaamheden, is die 2.5 uur correctie erin verdisconteerd.

Bedankt.

Off topic: volgens mijn CAO gaat de niet gewerkte grondtijd pas in 0.5 na on blocks en 1.0 uur voor on blocks. M.a.w. heb je in dit voorbeeld dus maar 1 uur niet gewerkte grondtijd, wat dus weer in het voordeel van de werknemers is.
 
Yo BdM,

Jij natuurlijk ook de beste wensen (mag het nog...??????).

Jij noemt het een voordeel voor de werknemers, maar eigenlijk is het een stukje realiteit. Weer een voorbeeld dat de NL WRR nergens over gaat....

Adios Steef
 
maare, niet gewerkte grondtijd mocht toch alleen in de uitvoering en na toestemming van de Pic worden toe gepast?

of heb ik de klepel niet meer zien hangen?
 
Nou heb ik niets met de Nederlandse WRR te maken, maar bij ons telt alle tijd tussen vluchten gewoon 100% voor daily, weekly, monthly, etc. Leuk om te horen dat Portugal op sommige punten zelfs wat gunstiger is voor de crews :D

Erik.
 
Terug
Bovenaan