New York City Marathon

Burbee

Veteran
Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of er hier nog mensen rondlopen die mee hebben gedaan met de NYC marathon ? :cool:

Mijn tweede keer en mijn personal record verbeterd :cool: . Vorig jaar liep ik 4 uur en 12 minuten en nu heb ik hem onder de 4 uur kunnen houden, namelijk 3 uur en 54 minuten! :cool:

Altijd erg leuk om heel veel mensen vanuit de hele wereld mee te zien doen met deze marathon.

Tips zijn van harte welkom! Ik heb drie jaar geleden da marathon gelopen in 3 uur en 58 minuten en een paar seconden! November dit jaar ga ik er weer heen (heb al vrij geregeld met m'n baas) en dit keer wil ik onder de 3 uur en 30 minuten uitkomen! Ben al heel lang ervoor aan het trainen, maar heb je nog tips ofzo ? Hoe zag jouw trainingsschema eruit? Als ik tijd heb probeer ik 4 keer in de week te fitnessen (of het nou bij ons in de sportschool is of ergens in een gym in een hotel waar dan ook, maakt niet uit). 3 keer per week in de ochtend hardlopen mits het weer het toelaat (ga niet in de regen en de vorst hardlopen) en de rest rust.

Dit doe ik zo nu en dan:

Workout

Day 1
30 Mins. Crosstrainer
1.5 Hrs. Weights:
Chest and Back
Incline Bench Press
Laying Down Flyes
Seated Chest Abduction
Seated Row Cable
Wide Grip Pull Down
Lower Back Extensions

Crunches (normal, reverse, side)

Day 2
30 Mins. Crosstrainer
1.5 Hrs. Weights:
Biceps and Triceps
Standing Dumbell Curl
Cable Curls
Preacher Curl
Overhead Dumbell Raise
Straight Bar Cable Pull Down
French Press

Day 3
30 Mins. Crosstrainer
1.5 Hrs. Weights:
Shoulders
Dumbell Shoulder Press
Lateral Dumbell Raise
Rear Delt Abductions
Barbell Shrugs

Day 4
1 Hour Cross Trainer
Abdominal (sit ups)

En dan probeer ik elke ochtend om 7am (vaak in de zomer) te hardlopen mits het niet regent of vriest.

Ik heb trouwens ook het boek '' The Looniness of the long distance runner'' standaard in m'n flight bag. Leuk boek om te lezen!

Ben wel benieuwd naar jouw ervaring!

O ja, ik ga deze zomer van Parijs naar Amsterdam fietsen, ook goed ter voorbereiding natuurlijk! :p:

EDIT: Dit schema is overigens een copy past van een zeer handig workout boekje waar ik me altijd streng aan probeer te houden en wederom vast onderdeel geworden is in m'n flight bag :grijns:

EDIT2: Mochten er meerdere Airworkers er een jaarlijks evenement van maken, is het gelijk een mooi excuus om elkaar op te zoeken en paar slokken bier met elkaar te gaan drinken ;)

Laatst bewerkt:
Ik was ook aan het trainen om een marathon te gaan lopen maar ik kreeg last van mijn knieen. Dat zal gedeeltelijk aan mijn schoenen hebben gelegen dus ik ben nu aan het sparen voor nieuwe loopschoenen. Wanneer ik die heb ga ik weer beginnen.

Daar baal ik wel een beetje van. Alleen fitnessen wordt je zo lomp van.

In de sportschool kun je je wel lekker uitsloven voor alle fitnessdames die er lopen! :D

Wat voor schoenen liep je? Zou als ik jou was een paar semi-light nemen, Asics DS trainier en een paar wat heavier, zoals de Asics Gel Kayano (I love Asics!), hiermee worden je benen sterker hoe je op de grond komt als je rent en daardoor loop je minder kans op blessures. Overigens als je een beginner bent, zou ik dit niet doen en als je dan pijn aan je knieën begint te krijgen, hoort het er denk ik gewoon bij, tenzij het natuurlijk extreem veel pijn doet en je niet meer kunt lopen.

In de sportschool kun je je wel lekker uitsloven voor alle fitnessdames die er lopen! :D

Wat voor schoenen liep je? Zou als ik jou was een paar semi-light nemen, Asics DS trainier en een paar wat heavier, zoals de Asics Gel Kayano (I love Asics!), hiermee worden je benen sterker hoe je op de grond komt als je rent en daardoor loop je minder kans op blessures. Overigens als je een beginner bent, zou ik dit niet doen en als je dan pijn aan je knieën begint te krijgen, hoort het er denk ik gewoon bij, tenzij het natuurlijk extreem veel pijn doet en je niet meer kunt lopen.

Ja ik ben ook een Asics fan. Ik liep ook op Asics alleen waren ze oud, versleten en vervormd. Ze bieden dus niet meer de steun die ik nodig heb.

De laatste keer voordat ik gestopt was kreeg ik inderdaad zo veel last van mijn knieen dat ik niet meer kon lopen. Heel vervelend! Ik was er net aan gewend een rondje Amsterdamse Bos te lopen onder de laagvliegende toestellen.

Ik heb altijd wel wat moeilijke knieen gehad. Wanneer ik weer begin zal ik wat meer stretchen ook. In de tussentijd moet ik die fitnessdames maar gewoon van me af blijven slaan.:haha:

Maar daar doe ik wel een stuk minder lang over dan 3 uur 58.

Als je tips hebt graag, of is dit weer een van je 197 sarcastische berichten ? :dozey:

Stretchen moet je altijd doen TV. Een vriend en collega van me vond het altijd teveel werk en due to not stretching, heeft hij de NYC marathon 3 jaar geleden niet uitgelopen! Dus altijd stretchen, straks krijg je nog een hamstring blessure ofzo :eek:

En die fitnessdames....

467535013.jpg

:kiss:

Doet er nog iemand mee in Rotterdam (5 April)? Mijn doel 03:15. Het zal wel langzamer worden maar je moet de lat hoog leggen, niet waar. Vorig jaar 3 uur 52 (met weinig training).

Cheers

PS kan je je in NY zomaar inschrijven als particulier of moet dat via een of andere organisatie?

Via www.nycmarathon.org , maar je kunt je nog niet registreren en alle details voor 2009 worden er nog opgezet denk ik. Marathon is iig 1 november 2009 en in die week zijn er ook nog een heleboel leuke evenementen om aan mee te doen ter voorbereiding, maar ook feesten enzo.

Zondag 5 april loop ik samen met m'n vrouw de marathon in Parijs, dus helaas en ik hoop deze uit te lopen in drie uur (vorig jaar had ik hem uitgelopen in drie uur en 28 minuten)

Terug
Bovenaan