netjets interview updated

w.wortel

New member
ben toch wel erg benieuwd wie mij verder kan helpen met het verzamelen van informatie betreffende het netjets interview. uiteraard heb ik de site al afgezocht, maar wilde graag wat nieuwere info, maw wie heeft zijn selectie in de afgelopen 6 maanden gedaan en wil mij verder helpen met nieuwe info betreffende het telefoon interview, de tech vragen, het interview en de simsessie.
de meeste info op deze site en pprune is nogal out of date, vandaar.
alvast bedankt
 
hallo W.Wortel,

Welkom op het forum. Heb geen ervaring met Net Jets, las net wel een stukje op luchtvaartnieuws.nl. Misschien kun je Oxford even bellen?

Groet KL
 
Denk niet dat de TS met 2200 uur achter de kiezen nog een AI-course wil gaan volgen (tegen 120k! waarvan je er 30 zelf moet inleggen, want de lening gaat maar tot 90k)
 
Verder heeft Oxford weinig kaas gegeten van Netjets etc hoor, zelfs het AI-programma is de helft niet duidelijk van......(ik wacht nog steeds op een heleboel antwoorden van de contactpersoon, over hoe het allemaal geregeld is).......laat staan dat ze weten hoe het selectieproces binnen Netjets voor ervaren kandidaten is..........

Mijn vorige post was niet bedoeld om jou daarmee te beledigen KL, het lijkt me alleen dat OAT afgezien van de AI-course weinig afweten van hoe Netjets zijn piloten selecteert..............
 
Ja kl*te dus, zit ik me daar even een uitgebreid verhaal te typen over de selectie bij NJE. Afijn na een half uurtje driftig typen ( met twee vingers) wil ik een preview post doen, vraagt ie om een login, ik dus gedaan maar mooi die lap tekst weg hé.
Zakt m'n panty van af. Op pprune is de info trouwens zeer actueel hoor ! Op pilots.de staat ook nog wat. Ik ben voorlopig even uitgetyped. :passed:
 
Ja, dat had ik gisteren ook. Stukje tekst willen plaatsen en eerst opnieuw moeten inloggen. Ik voelde de bui al hangen en heb de tekst eerst even in word gekopieerd. M.s. weet diana hoe 't zit...?
 
Als je inlogt, moet je ook even dat vakje "Remember me" aanvinken. Dan blijft hij je onthouden. Doe je dat niet, dan wordt je vanzelf uitgelogd na x minuten. Dit is om te voorkomen dat mensen vergeten uit te loggen in internetcafé's.

Ik zit ook wel 's wat te typen zonder de Remember me functie aangevinkt te hebben, maar als hij dan bij het plaatsen vraagt om in te loggen, is er niets aan de hand als ik dat doe. Hij plaatst dan het bericht. Je moet dan echter niet de backbutton ofzo gaan gebruiken, want dan is het idd einde oefening. Hoe het zit met een preview en of daar specifieke problemen aan vast zitten weet ik niet, zal het 's proberen.

Sowieso altijd een goed plan om bij een heel epistel af en toe je tekst te copy'en (of het eerst in Wordpad ofzo te typen).
 
Hoi WW,

Zoek even op http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=27664&page=35

Staat een hoop onzin / frustratie op dit forum, maar toch ook wel nuttige info zoals deze:

Quote
Hi - here is a little info. Some of you did PM me before I did go to the interview - that you where looking for info from me after the interview - but I put it in public so everybody an see and might even use some the info.

First introduction from one of the staff from recruitment. Very friendly person.
Another introduction from one of the pilots - today with the interview board.

Then English test - not easy at all and you can not really prepare.
Text sample could be a part of a newspaper article. Then questions: True. False or I can not know. The tricky part is that you very fast starts to read between the lines and by doing so - you end up choosing wrong answer.
20 pieces of text in 30 min.

Then technical quiz. Again on time. 30 questions in 20 min. ALL kind of stuff. Like taken out of ATPL exam - good if you are fresh out of pilot school - less good if you have been flying for years..............
All of the guys attending that day experienced.

5 min sim briefing.

Go to the sim and do your stuff. All had different senerios - but nothing like V1 cut or Engine fire. Fly the aircraft, CRM, take the right disicions.........
I had to fly from Birmingham to Aberdeen with EMA as tkof alt.
Flew the SID got fire on lavatory, Called for masks on, non normal CL, asked PNF to send mayday and vectors for EMA. Not possible due to radar U/S. Handed over controls, did briefing, controls back and flew full procedure ILS. Landed and EVAC on Rwy...............
Very smart jet - Embraer145 - but not to my benefit that day. I fly a "MK 1" EFIS type so pretty much lost on speed tapes etc. All glass........
Suggest that you find a picture and study.

Finally interview. The pilot from introduction starts asking about your CV, career so far................
Second pilot asks questions. All had different questions - some high altitude jet related - mach stuff.......
I was asked about segments, minima - nothing bad
Third person asks you customer or owner.... related questions

Friendly bunch and now awaiting answer.

Cheers. Twin2040
Unquote
 
Terug
Bovenaan