netjets inside info

w.wortel

New member
net heerlijk telefoontje gekregen dat ze me een baan willen aanbieden bij netjets, yessss.
wie heeft er wat meer inside information over het salaris wat je aan het eind van de maand gemiddeld meeneemt incl nightstoppay, netto dus wonend in nederland. nog stiekeme belasting dingen die ik zou moeten weten. iedereen in algemeen nog tevreden of teleurgesteld dat ze ooit de beslissing hebben genomen om daar te beginnen. laat wel een goede baan achter, maar wil gewoon terug naar nl, ben dat apeneiland helemaal zat.
any info meer dan welkom. thanks folks.

have fun.
 
Salaris zoals op de site. Netto is meen ik -25% en -5000 euro ziektekosten. Per dag €70 onkosten.
Mocht je meer info willen er is binnenkort een wervingsbijeenkomst waar je al deze vragen kan stellen. Stuur effe een pm als je info wilt.
 
willie

welkom bij de club, altijd leuk om NLers erbij te ontvangen. Wanner begin je? Ik verwacht dat je meteen op het UK contract begint. First-year FO krijgt Eu 56.500 bruto. Daarvan wordt zo'n 8% aan National Insurance en 25% belasting ingehouden. Op grond hiervan ben je in NL vrijgesteld. Per diems zijn 70 euro per dag, reken op zo'n 1000 per maand.

Overal vind je klagende vliegers, ook hier. Soms vergeten we dat NetJets een werkgever is en geen vliegclub. Als je daar even bij stil staat blijft er hooguit ruimte voor verbetering over.

Groeten uit het hol van de leeuw,
Erik
 
Ik had een klein vraagje betreffende buitenlandse maatschappijen. Ik zie flyboy.nl bij jou locatie bijvoorbeeld Den Bosch, NL staan. Is wonen in nederland goed te combineren met een baan bij een buitenlandse vliegmaatschappij? Of zit je 5 dagen per week in de UK ofzo? En weekenden thuis?
 
Rooster is normaal gesproken: 6 dagen duty / 5 dagen vrij
Als je duty hebt leef je 6 dagen (5 nachten) uit je koffer.
Je OFF days kun je doorbrengen waar je wilt: er zijn nu 42 gateways in Europa (zie website NetJets Europe voor de laatste update)
 
We zitten in de 6 dagen op all over. Vaak weet je 's ochtends niet zeker waar je 's avonds slaapt. Maar je weet wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je op dag 6 weer je eigen bed instapt. Ik woon inderdaad in Den Bosch. Prima te doen, want ik rij maar 3 keer per maand naar mijn werk en dat meestal buiten de spits.

Erik
 
Soms vergeten mensen hoe het is om aan de andere kant van het hek te staan. Begin eind dit jaar ivm mijn huidige contract en kan niet wachten om weer in Nederland te gaan wonen. Voor de 6 dagen de je voor NJ werkt sta je volledig tot hun beschikking. Daar integen zijn de vrije dagen voor mij. The Dutch Connection
 
@ Flyboy, vrijgesteld van NL belasting. Kun je dat toelichten? Ben benieuwd op welke basis je die uitspraak maakt.

Houdoe
 
Dat klopt. Als je nu begint, krijg je meteen een UK contract. Wij zelf zitten nog in de overgangsperiode. Vanaf volgende week zit ik zelf ook op het UK contract.

De belastingverdragen zijn goed op elkaar afgestemd. In de verdragen tussen NL, Portugal en de UK vind je dezelfde bepalingen terug. Wanneer je inkomen in het land van je werkgever al is belast, dan wordt datzelfde inkomen niet nog eens in NL belast.

Dat het inkomen voortvloeit uit een contract met NetJets UK, maakt daarbij niets uit. Alle drie de landen hebben onderling afgesproken dat het land waarin de werkelijke leiding is gevestigd het eerste recht heeft om belasting te heffen. Dat is voor ons overduidelijk Portugal. Daar zitten rostering, scheduling, fleet managers, dispatch en zelfs human resources.
Capito?

Erik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan