Needle in the what box?

Jet Man

New member
Misschien een wat simpele vraag voor velen, maar ik ben in de war en domme vragen bestaan gelukkig niet:angel:
Wat houdt 'een needle in the box' nou precies in? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er niet bijster veel over vinden.
Iets met stall-warning? Maar welke needle in welke box?:confused:
B.v.d. voor jullie antwoorden.
 
Misschien een wat simpele vraag voor velen, maar ik ben in de war en domme vragen bestaan gelukkig niet:angel:
Wat houdt 'een needle in the box' nou precies in? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er niet bijster veel over vinden.
Iets met stall-warning? Maar welke needle in welke box?:confused:
B.v.d. voor jullie antwoorden.

Hebben we het over vliegen of over vrouwen?
 
Hebben we het over vliegen of over vrouwen?

:grijns:
geven vrouwen ook weleens een stall-warning als je ze niet goed behandeld?:D
ik kwam dit laatst tegen op een of ander vaag tv programma. Een piloot liet zien wat een stall precies is en zei daarvoor: 'There's the needle in the box' en daarna was er een stall-warning. Maar ik zag nergens een needle in een box:(
 
Misschien bedoelde hij een soort van pitch limiter op zijn HSI? Dat de FD tegen de pitchlimit aan zat, met een stall als gevolg?
 
301000-G.jpg
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=YKqtSVvrNLI[/YOUTUBE]

Misschien had hij het hier over 'N*gg%r in the Box'?

Klinkt een beetje hetzelfde...
 
Waarschijnlijk de needle van de ASI ofzo? Maar zou niet weten welke Box hij dan bedoeld?
Misschien bedoeld ie dat de naald van de asi helemaal bovenin staat.
Bij sommige meters zit zo'n verdraaibare schaal ( pressure alt) maar ja dan moet ie wel heel erg langzaam kunnen vliegen voordat ie stallt. Is ook niet echt een indicatie van een stall te noemen.
 
Terug
Bovenaan