Nederlanders bij TUIfly (Hapag Lloyd)

Wat wil ik weten.... Anything useful! Haha..

Maar bijv. het rooster. Ik begin hier binnekort, en ik zit nog te dubben over de base. Is het zo dat als je bijv op DUS gestationeerd ben, je ook echt alleen de bestemmingen van en naar DUS doet. Of betekent dat alleen dat je inprincipe aan t eind van de dag eindigt in DUS.

Ook niet onbelangrijk natuurlijk; hebben ze het daar naar hun zin?

Hoe zit het met wonen in NL, werken in Duitsland.. Ivm opleidingskosten verekenen met belasting..

Moet je nog binnen een bepaalde tijd/straal van je base gaan wonen?

Dit soort dingen en meer, gewoon praktische en eigenlijke algemene weetjes..

Thnx

Grtz Jeffrey
 
Heb zelf in 2003 een half jaartje bij Hapag gevlogen (uitgeleend van LH). Had toen als base weliswaar FRA, maar ben toen echt overal vandaan gevlogen. Ook van alle andere Duitse velden dus. De toekomstverwachtingen van de vliegers waren toen erg sceptisch i.v.m. onzekerheden over de integratie met HLX en CAO-onderhandelingen. Sindsdien is er erg veel veranderd, dus hoe de sfeer er nu is kan ik niet zeggen.

Er zitten wel een paar Nederlanders geloof ik. Onder anderen een gezagvoerder in DUS. Die kan je waarschijnlijk dan wel alles vertellen over wat je wilt weten. Ik weet echter niet of hij hier op het forum actief is. Misschien meldt hij zich nog, PM me anders voor zijn naam.

Voor informatie over hoe het is om als Nederlander in Duitsland te wonen en te werken verwijs ik je op dit bulletinboard naar het Cityline forum, daar is veel info te vinden. Er vliegen namelijk veel Nederlanders bij de oosterburen, niet alleen bij Cityline trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Kan op zich best, al lopen we dan wel het risico op spreiding van topics in het Cityline forum en het Duitsland forum. Zal 's kijken.
 
Jeffrey,

Ik vlieg sinds september bij Hapag-lloyd/Tuifly, vanuit STR, en heb het er erg goed naar mn zin, als antwoord op je vragen:

roosters: relaxed in de winter natuurlijk ong 55 uur per maand meestal langere vluchten naar LXR,HRG,LPA, enz met een paar nachtstops. In de zomer veel vliegen tegen de 100 uur zo, maar dan verdien je goed aan overuren...
Vanuit Str vlieg je geen zogenaamde ketten, die worden gevlogen vanuit de andere bases je bent dan een dag of 4 onderweg.
De stemming is best hier, alleen wat er gaat gebeuren in de toekomst met HLF en Germanwings moeten we nog ff afwachten.
De mensen in planning zijn ook relaxed en meestal als je een paar dagen vrij wil hebben krijg je die ook.

Wanneer begin je met de typerating? Nog vragen pm maar ff.

Mazzel,
 
Terug
Bovenaan