N reg kist te huur op Hilversum

rock

New member
Weet iemand of er ook N-reg kistjes te huur zijn op Hilversum? Staan er uberhaupt N reg kisten op Hilversum in hangaars? Ik kreeg deze vraag van een vriend die een FAA brevet heeft en in de buurt van Hilversum woont. Omdat ik over een paar maanden mijn FAA PPL brevet (gelijkstelling aan JAA PPL) ga ophalen in de states is het ook voor mij interessant natuurlijk.

Bedenk me trouwens dat zolang ik de grens niet over ga, dat ik wel op een N-reg kistje mag vliegen. Klopt toch?

Overigens om het verhaal wat sappiger te maken. Die vriend van mij huurt af en toe een bonanza (N39ad) vanaf EBAW voor 250 euro.......Das dus een IFR kist met vreselijk veel power. Hij kan niet klagen, maar hij wordt soms een beetje moe van het heen en weer rijden.
 
Laatst bewerkt:
Voor een Biannual Flight Review of instructie op N reg kisten mag je mij altijd bellen !!

Vrg,

Ger Pols
FAA ATPL / MEI / CFII

GSM: 0610134604
 
N check

N check

Ik weet van SR22 die te huur is (was?) op Teuge.

Regelgeving omtrent vliegen met N-aircraft is aan verandering onderhevig.

Check IVW voor de zekerheid.

Gelijkstelling van een JAA brevet is VFR only. En alleen geldig zolang JAA ook geldig is.

Makkelijker is een FAA examen te doen. Dan krijg je een brevet waar je IF op kunt krijgen later en wat je uit kunt bouwen met andere ratings.

Heb je training nodig? Mail me. Ik ben FAA CFI/CFII/MEI/IGI/AGI ATP.
Als je een brevet hebt kan ik ook vliegen op een PH machine voor een Flight Review of rating training.

FAA: denk wel aan background checks en vingerprinting voordat je FAA training begint.

LH
 
Gelijkstelling van een JAA brevet is VFR only. En alleen geldig zolang JAA ook geldig is.
Als je een JAA IR hebt, volstaat een theorie examentje (stelt echt niet veel voor) om ook een IR op je gelijkstelling te krijgen. Je moet dan wel nog een IPC met een FAA instructeur doen.

Makkelijker is een FAA examen te doen. Dan krijg je een brevet waar je IF op kunt krijgen later en wat je uit kunt bouwen met andere ratings.
Ook op een VFR only FAA gelijkstelling kun je een FAA IR halen, daar is geen stand alone FAA brevet voor nodig.
 
Ook op een VFR only FAA gelijkstelling kun je een FAA IR halen, daar is geen stand alone FAA brevet voor nodig.

Kan ik een FAA IR halen op een FAA gelijkstelling zonder dat ik IR heb op mijn JAA PPL brevet? Als dat zo is dan zie ik het nut niet in om een standalone FAA PPL brevet te halen. Want ik dacht juist dat het verschil zat in het kunnen halen van o.a. ME en IR op je FAA PPL wat wel mogelijk zou zijn op een standalone en niet op een gelijkstelling:confused:
 
Bedankt LHU.

Ik heb ook nog even navraag gedaan bij 2 usa scholen en heb bevestigd gekregen dat ik inderdaad een FAA IR kan halen op een FAA PPL die gerelateerd is aan mijn foreign based PPL (dus dutch PPL).:) Met de FAA beperkingen.

Ook is het zo dat een JAA IR niet gedaan kan worden in usa wegens regelgeving.

Dus vanaf 2014 kan ik niet meer op N-reg toestellen vliegen in europa? Zal wel met easa te maken hebben. Is dat al helemaal zeker?:confused:
 
Terug
Bovenaan