N geregistreerd toestel vliegen in Europa

Engelen

New member
Weten jullie of het toegelaten is om met een JAR/PPL een N geregistreerde Boeing Stearman(VFR) binnen Europa te vliegen?
Met vriendelijke groet
 
FAA brevet nodig (of gelijkstelling) om de 'grens' over te gaan... uitzonderingen worden alleen gemaakt binnen het gebied van een autoriteit (bv. alleen Nederland) maar niet voor grensoverschrijding
 
FAA brevet nodig (of gelijkstelling) om de 'grens' over te gaan... uitzonderingen worden alleen gemaakt binnen het gebied van een autoriteit (bv. alleen Nederland) maar NIET voor grensoverschrijding

Correct ;)

PART 61--CERTIFICATION: PILOTS, FLIGHT INSTRUCTORS, AND GROUND INSTRUCTORS--Table of Contents

Subpart A--General

Sec. 61.3 Requirement for certificates, ratings, and authorizations.

(a) Pilot certificate. A person may not act as pilot in command or in any other capacity as a required pilot flight crewmember of a civil aircraft of U.S. registry, unless that person--

(1) Has a valid pilot certificate or special purpose pilot authorization issued under this part in that person's physical possession or readily accessible in the aircraft when exercising the privileges of that pilot certificate or authorization.

However, when the aircraft is operated within a foreign country, a current pilot license issued by the country in which the aircraft is operated may be used;

Bron

Conform Internationaal luchtvaartrecht, is het inschrijvingskenmerk bepalend voor de van toepassing zijnde regelgeving.

N-reg = FAA

Ondanks dat je (feitelijk) NIET in het bezit bent van een FAA Airmen certificate, heb je je WEL te houden aan ALLE Federal Aviation Regulations (FAR's), incluis: § 61.56 (Flight review), § 61.57 (Recent flight experience: Pilot in command), Tailwheel, Complex airplane en High Performance .......

M.a.w. er zitten (juridisch technisch) een aantal addertjes onder het gras.
 
Laatst bewerkt:
Jij zegt dat als iemand op een N-kist vliegt met een Nederlands brevet moet hij als nog een BFR hebben. Omdat in FAR 61.56 staat:

(c) Except as provided in paragraphs (d), (e), and (g) of this section, no person may act as pilot in command of an aircraft unless, since the beginning of the 24th calendar month before the month in which that pilot acts as pilot in command, that person has—

(1) Accomplished a flight review given in an aircraft for which that pilot is rated by an authorized instructor and

(2) A logbook endorsed from an authorized instructor who gave the review certifying that the person has satisfactorily completed the review.

Maar als iemand met een NL brevet op on N-kist binnen NL vliegt dan zou hij toch geen BFR nodig hebben. In FAR 61.56 staat ook:

(a) Except as provided in paragraphs (b) and (f) of this
section, a flight review consists of a minimum of
1 hour of flight training and 1 hour of ground
training. The review must include:
(1) A review of the current general operating and
flight rules of Part 91 of this chapter; and
(2) A review of those maneuvers and procedures
that, at the discretion of the person giving the
review, are necessary for the pilot to demonstrate
the safe exercise of the privileges of the
pilot certificate.

Een NL gebreveteerde piloot weet niks van part 91, en heeft daar dan ook niks mee te maken. Want hij vliegt onder de "authority" van de IVW. Als hij een BFR zou afnemen zou een FAA CFI hem niet kunnen endorsen omdat hij niets weet over part 91.
Of heb jij hier andere gedachtes over?
 
Als je een N-reg vliegt val je onder de de FAA, tenzij je crasht. Dan komt de NTSB....
Die doet het dan wel samen met de Raad voor transportveiligheid....

Dus zonder BFR recent experience en de rest uit FAR part 91 etc. niet bevoegd. Verzekering keert ook zeker niet uit.

En wie heeft zwart op wit van IVW staan dat het mag ? :haha: Gaan ze zich niet aan branden, een N-reg kist is een stukje VS op Nederlandse bodem.
 
Oei, gaan een paar dingen scheef hier:

Van de FAA mag je een N-reg vliegen in een ander land met een geldig brevet van dat land. De vraag is of dat "gast" land er ook mee akkoord gaat.

BFR gaat om een certificate oftewel een privilige. Als je dat niet hebt hoef de BFR ook niet.
Zonder FAA brevet is er dus ook geen BFR nodig.

§ 91.703 Operations of civil aircraft of U.S. registry outside of the United States.
top
(a) Each person operating a civil aircraft of U.S. registry outside of the United States shall—

(1) When over the high seas, comply with annex 2 (Rules of the Air) to the Convention on International Civil Aviation and with §§91.117(c), 91.127, 91.129, and 91.131;

(2) When within a foreign country, comply with the regulations relating to the flight and maneuver of aircraft there in force;

(3) Except for §§91.117(a), 91.307(b), 91.309, 91.323, and 91.711, comply with this part so far as it is not inconsistent with applicable regulations of the foreign country where the aircraft is operated or annex 2 of the Convention on International Civil Aviation; and

(4) When operating within airspace designated as Minimum Navigation Performance Specifications (MNPS) airspace, comply with §91.705. When operating within airspace designated as Reduced Vertical Separation Minimum (RVSM) airspace, comply with §91.706.

(b) Annex 2 to the Convention on International Civil Aviation, Ninth Edition—July 1990, with Amendments through Amendment 32 effective February 19, 1996, to which reference is made in this part, is incorporated into this part and made a part hereof as provided in 5 U.S.C. §552 and pursuant to 1 CFR part 51. Annex 2 (including a complete historic file of changes thereto) is available for public inspection at the Rules Docket, AGC–200, Federal Aviation Administration, 800 Independence Avenue SW., Washington, DC 20591; or at the National Archives and Records Administration (NARA). For information on the availability of this material at NARA, call 202–741–6030, or go to: http://www.archives.gov/federal_register/code_of_federal_regulations/ibr_locations.html. In addition, Annex 2 may be purchased from the International Civil Aviation Organization (Attention: Distribution Officer), P.O. Box 400, Succursale, Place de L'Aviation Internationale, 1000 Sherbrooke Street West, Montreal, Quebec, Canada H3A 2R2.

Dus behalve de 5 genoemde regulations gelden de regulations van Part 91 behalve waar deze in strijd zijn met de regulations in het gast land. Je moet Part 91 dus wel kennen, ook zonder BFR.......

Inderdaad een paar addertjes onder het gras.
Captain Engelen waarom vraag je niet gewoon een (gratis) FAA restricted based on a foreign license aan?
ben je daarna met een BFR :grijns: van al het gezemel af.
http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/

Nog een beter idee:
Je moet die kist gaan vliegen met een Amerikaanse gecertificeerde Instructeur...even denken..kennen we er een?
FAACFI misschien ?
 
Terug
Bovenaan