Mooney start weer op!

Bobo

Active member
Klik hier voor het persbericht. Per 1 januari 2014 gaan ze aan de slag met vers kapitaal. De Ovation en de Acclaim type S worden weer nieuw gebouwd.

Moedig en ik hoop dat ze het redden in deze markt tegen o.a. Cirrus.
 
(a) meer economisch dan de Cirrus
(b) sneller dan de Cirrus
(c) grotere actieradius dan de Cirrus

Stuk minder ruimte voor brede/lange/grote mensen, dat wel. Maar voor het overige: beproefd, duurzaam, goede prestaties en economisch, waarom zou daar geen markt voor zijn? De Cirrus heeft een toch heel andere markt, dat maakt ze niet direct concurrenten.
 
In een tijd waarin zelfs de grote drie (Cessna, Diamond, Cirrus) de grootste moeite hebben om te overleven zal het mij benieuwen of dit meer dan een oprisping is. Wie zit er te wachten op 50 jaar oude technologie in een nieuw jasje van een bedrijf met een onzekere toekomst?
 
...Stuk minder ruimte voor brede/lange/grote mensen...

Dat is een hardnekkig gerucht, maar niet helemaal waar. Ik ben 2 meter en weeg 90kg, maar ik pas prima in de oudere Mooneys. De huidige romp biedt zelfs meer ruimte. Enige tekortkoming van de Mooney is de payload bij volle tanks. Maar dat hebben meer SEP vierzitters.
 
.... Wie zit er te wachten op 50 jaar oude technologie in een nieuw jasje van een bedrijf met een onzekere toekomst?

Ik. De bedrijfsfilosofie van Mooney past goed in de huidige tijd. Ik kan me niet voorstellen dat ze enkel Ovations en Acclaims blijven bouwen zonder met iets nieuws te komen, zoveel laten ze ook wel doorschemeren in hun persbericht.
 
Als ik het goed begrijp is de doorstart gebaseerd op beloftes van Chinees kapitaal, hoe concreet zou het allemaal reeds zijn?

Overigens, terwijl we het over Mooney hebben, kijk ook eens op http://www.mooneyworldwide.com/
Niet duidelijk hoe ernstig dit moet/kan genomen worden...
 
Terug
Bovenaan