Modulair, maar hoe?

discostou

New member
hi all,

Ik heb reeds mijn ppl met nachtvlucht kwalificatie.

Ik zou graag de rest van de brevetten halen die nodig zijn om het tot lijnpiloot te schoppen en aangezien ik dus al een PPL heb is modulair het meest aangewezen dacht ik?

Het enige waar ik mee zit is, welke licenties moet ik nog allemaal halen en in welke volgorde?

IR, ME, CPL, ATPL-theorie
en om instructeur te worden... ?

Nu enkel vraagjes.

Welke volgorde is het beste ( of is verplicht)?

Ik ben nu single engine private pilot, dus als ik nu mijn IR doe is dat een single engine +IR, maar als ik daarna mijn ME doe, moet ik dan opnieuw voor op de ME-toestellen een IR doen? ( ik heb dezelfde vraag I.V.M. de CPL)

Ik zou graag de theorie het eerst doen, samen met het bouwen van de uren die nodig zijn voor de aanvang van de verschillende modules. De theorie zou ik het liefst in Belgie doen, dicht bij huis.
Daarna wil ik naar de VS om de verschillende licensies te verkrijgen, maar is dit mogelijk door de verschillen tussen FAA en JAA?

Ik heb al heel wat forums afgezocht, maar over het modulair systeem is nog niet uitgebreid gesproken. Ik zit met heel wat vragen, hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

grtz,
Tom

ps; ik heb al eens zitten lezen in wetteksten, maar daar vind een kat haar jongen niet in terug ;)
 
Op seppe doen ze het modulair..
zie www.seppe.nl

ik geloof in de volgorde

PPL-ATPL theorie-IR-CPL-ME., weet het niet zeker bel of email naar seppe airservice

k.
 
Terug
Bovenaan